آموزش ترید ارز دیجیتال بخش سوم

آموزش ترید ارز دیجیتال بخش سوم

به نام خدا

 

 

آموزش ترید ارز دیجیتال بخش سوم :

روش های آنالیز تحلیل تکنیکال و فاندامنتال :
می توان گفت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دوتا از روش های اساسی در بازار ارز دیجیتال می باشد که می بایست به آن توجه کرد . گفته می شود تحلیل‌ فاندامنتال و تکنیکال دو روش در بررسی ارزش و قیمت دارایی است.یعنی با استفاده از چنین تحلیل‌هایی می‌توانیم دورنمای مناسبی را از یک وضعیت فعلی و آتی یک دارایی بدست آورد.

 

اکووایزر

می‌توانیم قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کنیم:

در یک پاسخ کوتاه باید گفت : هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقاً پیش‌بینی کند که چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین می افتد. ولیکن با این حال برخی از معامله‌گران الگو‌ها، روش‌ها و قوانین خاص را شناسایی کردند اینگونه آن‌‌ها را قادر می‌سازد در طولانی مدت بتوانند سود کسب کنند، هیچ‌کس نمی‌تواند فقط معاملات سودآور انجام دهد، و مسئله حائز اهمیت اینجاست که در پایان موجودیتان مثبت باشد حتی اگر در بین راه سختی زیادی کشیده باشید.افراد برای تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین (منظور یعنی هر چیزی که بشود روی آن معامله انجام داد) از دو روش استفاده می‌کنند، تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال که در ادامه ما در اکووایزر به توضیح هر دوی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

 

 

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال چیست :

باید بدانید این تحلیل سعی می‌کند قیمت یک دارایی را به صورت کلی تعیین کند. مثلا در بیت کوین با تجزیه و تحلیل بنیادی این صنعت، اخبار مربوطه و توسعه‌های صورت گرفته در جنبه فنی بیت کوین مانند شبکه‌ی لایتنینگ، قانون‌گذاری سراسر جهان و هر خبر یا موضوع دیگری که می‌تواند در بیت کوین تاثیر بگذارد، می‌توان روند قیمت آن را تا حدودی پیش‌بینی کرد. گفته می شود در این روش ارزش بیت کوین را از دیدگاه تکنولوژی می‌نگرد (صرف نظر از قیمت فعلی) و عوامل خارجی مربوط مورد بررسی قرار می‌دهد .

 

 

اکووایزر

تحلیل بنیادی یا تکنیکال چیست :

درباره این مورد نیز می توان گفت این نوع تحلیل تلاشی برای پیش‌بینی قیمت با مطالعه‌ی آمار‌ی بازار، یعنی تاریخچه قیمتی و حجم معاملات آن می باشد. معامله‌گر سعی می‌کند الگو‌ها و روند قیمت را مشخص کرده و بر اساس آن استنباط کند که در آینده چه اتفاقی در خصوص قیمت خواهد افتاد. به نوعی تحلیل تکنیکال می‌گوید، صرف نظر از این که در جهان چه اتفاق میفتد، تحرکات قیمت مفاهیم و مطالبی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آنها می‌توان قیمت دارایی و حرکات آن را در آینده پیش‌بینی کرد.

اکووایزر :  ارز دیجیتال لایت کوین LTC

 

 

اکووایزر

 

 

روش تحلیل مناسب‌تر کدام است :

همان‌طور که قبلا گفتیم هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند ،پس حتی ممکن است تحلیل بنیادی برای یک دستاورد در حوزه فناوری به اشتباه سقوط را پیش‌بینی کند و در حیطه‌ی تحلیل تکنیکال هم همیشه‌ نمودار مثل گذشته رفتار نمی‌کند، در حقیقت، هیچ تضمینی برای درست بودن یک تحلیل وجود ندارد،برای همین می گوییم با این حال ترکیبی درست از هر دو نوع روش، احتمالاً نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت.

 

 

 

انتخاب صرافی مناسب برای ترید کردن :

بله یکی از نکته های مهم که گفته می شود نقش موثری در موفقیت معاملات شما خواهد داشت ، انتخاب صرافی مناسب است . چون صرافی مناسب برای ترید کردن نقش موثری در موفقیت معاملات شما خواهد داشت ،ترید یا مبادله ارزهای دیجیتال معمولاً در صرافی‌های آنلاین یا همان اکسچنج‌ها انجام می‌شوند. ملاک‌های مختلفی برای انتخاب یک صرافی مناسب برای ترید کردن وجود دارد که نقدشوندگی، تعداد جفت ارزها ، حجم معاملات و … غیره از جمله آن موارد است. در حال حاضر بیشتر معاملات ارز دیجیتال در صرافی‌های متمرکز مانند بایننس، کراکن ،کوین‌بیس انجام می‌شود اما از طرف دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز فضای زیادی برای رشد کردن و حذف برخی از خطرات صرافی‌های متمرکز را دارند.باید گفت بسته به نوع سبک خرید و فروشی که انتخاب می‌کنید دارد ، باید ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول‌های مختلف نگهداری کنید.

 

اکووایزر

برای مثال کسی برای کسی که به صورت روزانه ترید می‌کند، انتقال از کیف پول سرد یا سخت‌افزاری به حساب صرافی دردسرساز است و کارمزد زیادی از این بابت از او کسر می‌شود. پس به نوعی این معامله‌گر باید احتیاط بیشتری در انتخاب صرافی به خرج دهد تا امکان نگهداری در آن را داشته باشد. از طرفی برای کسی که به صورت ماهانه یا سالانه ترید می‌کند، خطر نگهداری در صرافی نسبت به هزینه کارمزدی که از او در حین انتقالات کسر می‌شود، طبیعتاً بیشتر خواهد بود. فایده کردن تریدر برای نگه داشتن دارایی خود مکان نگهداری دارایی‌های دیجیتال را تعیین می‌کند که می‌تواند برای هر شخص متفاوت نیز باشد.

 

 

اکووایزر

 

تریدینگ می تواند به عنوان یک شغل باشد :

(تریدرهای مشهور معمولا تنها شغلی که دارند همان معامله کردن است)در نظر بگیریدحین ورود به بازارهای مالی سنتی شاید با موانع مختلفی روبرو شوید اما در بازار ارز دیجیتال همه کارها به صورت آنلاین انجام می‌شود. همین نیز باعث شده تا بسیاری آن را یک فرصت ببینند. از طرفی شنیدن اینکه بازار ارز دیجیتال فرصت‌های سوددهی شگفت‌انگیزی در اختیار تریدرها قرار می‌دهد موجب شده تا تریدینگ به عنوان یک شغل نیز مطرح شود.هرچند نگاه کردن به تریدینگ به عنوان یک شغل ریسک‌ بالایی دارد. چون باید بدانید نداشتن درآمد ثابت در تریدینگ و امکان از دست دادن سرمایه در صورت تجربه ناکافی معامله‌گر، از خطرات موجود در انتخاب تریدینگ به عنوان یک شغل است.همانگونه که امکان فعالیت در هر زمان و شرایطی یکی از مزیت‌های معامله کردن ارز دیجیتال محسوب می‌شود. بر همین اساس داشتن تجربه و مهارت لازمه‌ی انتخاب تریدینگ به عنوان شغل اصلی است.

اکووایزر :  ارز بی ان بی چیست : BNB ؟؟

 

 

اکووایزر

 

تفاوت صرافی و بروکر در ارزهای دیجیتال چیست:

گفته می شود برخلاف پلتفرم‌های معامله، کارگزار‌ی‌ها، بیت کوین را بطور مستقیم و معمولاً با هزینه‌ی کارمزد بالاتر به شما می‌فروشند. پلتفرم‌های معامله با بازارهای بیت کوین نیز متفاوت‌ هستند. در یک بازار بیت کوین، خریدار و فروشنده به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط‌اند و واسطه‌ای میان آنها وجود ندارد. لیست سفارش (The Order Books): در اینجا لیست کامل سفارشات خرید و فروش در فهرستی با نام دفتر سفارشات یا (اردر بوک) (Order Book) ثبت می‌شوند. این لیست از دو قسمت خرید (Bids) و فروش (Ask) تشکیل شده است. یعنی سفارشات خرید در یک پلتفرم معاملاتی پیشنهاد خرید (Bid) نام دارند،که در چنین سفارشاتی خریدار قیمتی برای خرید یک دارایی پیشنهاد می‌کند. سفارش‌های فروش نیز (Ask) نام دارند و در آنها فروشنده خواستار قیمت خاصی برای فروش دارایی خود می باشدکه حق طبیعی اوست.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها