آموزش ترید ارز دیجیتال بخش چهارم

آموزش ترید ارز دیجیتال بخش چهارم

به نام خدا

 

آموزش ترید ارز دیجیتال بخش چهارم :

بیت کوین وقیمت آن : ( Bitcoin Price)

افراد وقتی قیمت بیت کوین را چک می‌کنند، در واقع می توان گفت آخرین قیمت معامله‌ی انجام شده در پلتفرم معاملاتی مربوط را مشاهده می‌کنند. از آنجایی که نهادی مشخص برای تعیین قیمت بیت کوین ندارد، پلتفرم‌های مختلف دارای قیمت‌های متفاوتی در خصوص این ارز دیجیتال موجود است. فرض بگیرید شاید قیمت دلاری بیت کوین در برخی کشورها با قیمت بیت کوین در آمریکا اندکی متفاوت باشد، چرا که معاملات در چنین کشورهایی دارای شکل و شمایل متفاوتی است و از طرفی تحت تاثیر قیمت ارز رایج آن کشور نیز قرار دارد، باید گفت گاهی اوقات در قیمت‌ها شاهده واژه‌های بیشترین و کمترین قیمت هستیم که به معنای بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته می باشد که شما باید آن را در نظر بگیرید و حواستان باید .

 

 

اکووایزر

آموزش ترید ارز دیجیتال بخش چهارم

بازار‌های گاوی و خرسی چیست :

گفته می شود این اصطلاحات برای روند کلی بازار در هنگام صعودی یا نزولی بودن آن بیشتر استفاده می‌شود. حالا اگر دنبال دلیل این نام هستید باید بدانید که استفاده‌ از نام این حیوانات در این بازار، به دلیل نوع حمله‌ی آن‌ها در هنگام مبارزه عنوان شده است ، یعنی گاو شاخ‌های خود را به سمت بالا پرتاب می‌کند و خرس در هنگام حمله پنجه‌های خود را به سمت پایین روی مهاجم فرود می‌آورد. بنابراین اگر روند بازار صعودی باشد در اصطلاح بازار گاوی و اگر بازار نزولی باشد بازار خرسی است.حجم معاملات، تعداد کل بیت کوین‌هایی است که در یک تایم معین (معمولا ۲۴ ساعت اخیر) معامله شده است. حجم معاملات به معامله‌گر کمک می‌کند که به درک درستی از اهمیت یک روند برسد. مثلا یک روند صعودی سالم با افزایش حجم معاملات در هنگام افزایش قیمت و کاهش حجم معاملات در هنگام کاهش قیمت همراه است. که کارشناسان توصیه می‌کنند اگر شاهد تغییر ناگهانی جهت در قیمت بودید، ابتدا برآوردی از حجم معاملات انجام دهید. چرا که با این کار خواهید فهمید که این تغییر ناگهانی اصلاحی ساده در بازار است یا مهر تاییدی بر تغییر روند بازار.

اکووایزر :  آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

 

 

 

اکووایزر

آموزش ترید ارز دیجیتال بخش چهارم

سفارش آنی چیست : (Market Order)

باید گفت سفارش آنی یا مارکت (اوردر) را می‌توان در پلتفرم معاملاتی تنظیم کرد. یعنی در چنین سفارشی، معامله ها سریعاً با هر قیمتِ ممکن انجام می‌شوند. شما می بایست مقدار بیت کوینی را که می‌خواهید بفروشید یا بخرید را در سفارش خود قرار ‌دهید، سپس صرافی مبادله را سریعاً انجام می‌دهید. بعد از تمامی این مراحل پلتفرم معاملاتی، سفارش خریدار و فروشنده را مطابقت می‌دهد.وقتی سفارش آنی ثبت شود، سفارش یک فروشنده یا خریدار با یکدیگر منطبق نمی‌شود، بلکه چندین فرد با قیمت‌های مختلف خواهان انجام معامله خواهند بود. فرض کنید شما یک سفارش آنی برای خرید ۵ بیت کوین را در صرافی قرار می‌دهید. حالا پلتفرم معامله به دنبال ارزان‌ترین فروشنده‌ی در دسترس می‌گردد. در اینجا سفارش شما وقتی به اتمام می‌رسد که فروشنده‌ی کافی برای تکمیل ۵ بیت کوین وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، در یک سفارش آنی، شما تا زمانی که نتیجه مورد تقاضا حاصل شود، به خرید و فروش ادامه می‌دهید. نکته‌ای که باید در قرار دادن سفارشات آنی به آن توجه داشته باشید و دقت کنید که این احتمال نیز وجود دارد تا خرید خود را با قیمتی بالاتر از قیمت دلخواه انجام دهید یا در حالتی دیگر دارایی‌های خود را قیمتی کمتر از قیمت مورد تقاضا به فروش برسانید.( اکووایزر در کنار شماست )

 

 

 

اکووایزر

آموزش ترید ارز دیجیتال بخش چهارم

لیمیت اوردر چیست : (Limit Order)

باید بدانید که این نوع ثبت سفارش به شما این قابلیت را می‌دهد که بیت کوین را با قیمت مشخصی که در نظر خود دارید خرید یا آن را به فروش برسانید. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که سفارش‌ها هیچ گاه کامل نشود، چرا که خریداران یا فروشندگان کافی، منطبق با درخواست‌تان، وجود ندارد. برای مثال فرض کنید ،
شما سفارش فروش ۵ بیت کوین را با قیمت ۱۰ هزار دلار به صورت لیمیت اوردر در صرافی قرار میدهید. حالا ممکن است ۴ بیت کوین توسط خریدار‌ها با این قیمت تکمیل شود و برای بیت کوین آخر خریداری وجود نداشته باشد و مدت‌ها لیمیت اوردر شما ناتمام باقی بماند تا زمانی که برای آن یک بیت کوین هم مشتری به قیمت ۱۰ هزار دلار وجود داشته باشد.

اکووایزر :  آموزش ترید ارز دیجیتال بخش سوم

 

 

 

اکووایزر

آموزش ترید ارز دیجیتال بخش چهارم

سفارش استاپ لاس در بازار ارز دیجیتال : (Stop-loss Order)

اگر در زمینه ارز دیجیتال فعالین دارید پس خوب است بدانید این نوع از سفارش به شما این قابلیت را می‌دهد تا در صورتی که ارزی در صرافی دارید و قیمت آن در آینده به‌ طور چشمگیر کاهش یافت، آن ارز را با کم‌ترین ضرر بفروشید. در اصل این سفارش به پلتفرم معاملاتی می‌گوید اگر قیمت بیت کوین درصد معینی کاهش یافت و به مقدار خاصی رسید، من بیت کوین را در سطح قیمتی مشخصی می‌فروشم، بنابراین با این روش ضرر به حداقل می‌رسد. وقتی که قیمت به مقدار حد ضرری که شما از پیش قرار دادید رسید، سفارش شما همانند سفارش لیمیت اوردر در صرافی قرار داده خواهد شد. یعنی دیگر پس از رسیدن قیمت به حد ضرری که از پیش تعیین شده، پلتفرم معامله شروع به فروش ارز شما خواهد کرد.

 

 

 

اکووایزر

آموزش ترید ارز دیجیتال بخش چهارم

کارمزد سفارش‌گذار (Maker) و سفارش‌بردار (Taker):

یکی از بخش هایی که ممکن است هنگام معامله با آن مواجه شوید، کارمزد خریدار و فروشنده می باشد که شاید گیج‌کننده‌ترین اصطلاحات در حوزه‌ی ترید باشند.صرافی‌ها مایل به تشویق مردم به معامله هستند. به عبارت دیگر یک صرافی تمایل دارد تا تریدر به عنوان یک بازارساز یا سفارش گذار عمل کند. پس شما هر سفارش خرید و فروشی که در صرافی ایجاد می‌کنید که با هیچ خریدار و فروشنده‌ای مطابقت ندارد، مثلا یک لیمیت اوردر، در واقع این شما هستید که نقش سفارش‌گذار را ایفا می‌کنید و به همین دلیل کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد. باز در طرف دیگر سفارش بردار وجود دارد که مثلا سفارشی آنی در صرافی قرار می‌دهد که سریعا تکمیل می‌شود، چرا که قبل از او یک سفارش‌گذار سفارشی را قرار داده که با سفارش او تطبیق می‌شود. پذیرندگان معمولا سفارشات صرافی را کاهش می‌دهند، و کارمزد بیشتری به نسبت سفارش‌گذاران دارند.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها