آموزش ترید بخش دوم

آموزش ترید بخش دوم

به نام خدا

 

آموزش ترید بخش دوم :

امنیت ارزهای دیجیتال چگونه است :

می توان گفت بازار ارز دیجیتال در فضای اینترنتی فعالیت کرده و مکان فیزیکی ندارد در نتیجه ریسک سرمایه گذاری در این بازار به دلیل وجود هکر ها و سایت های کلاه برداری بی شماری که در این فضا وجود دارد بالا می باشد ، از طرفی نو ظهور بودن این بازار و عدم به رسمیت شناختن آن در برخی از کشور های مختلف و همچنین نبود مرجع قانونی مناسب برای برخورد با تخلف های صورت گرفته

 

اکووایزر

در این بازار باعث نگرانی برای آنهایی که مردد هستند تا در آن سرمایه گذاری کنند وجود دارد ، توصیه می شود برای تامین امنیت ارز دیجیتال باید امنیت کیف پول خود را تامین کنید، در واقع زمانی که ارزهای دیجیتالی خود را خریدید، باید در قدم اول آن‌ها را درون کیف پول هایی قرار دهید که امنیت بالایی دارند.

 

 

اکووایزر

خرید و فروش روزانه ترید : (Day Trading)

ترید روزانه همان چیزی که از واژه آن می‌توان فهمید. یعنی دراین نوع از مبادله مشابه نوع قبلی است اما به جای چند دقیقه، معاملات در طول یک روز انجام می‌شوند ، در معاملات از این نوع هم باید از حد ضرر استفاده ‌کنید و معمولاً سودی که به دنبالش هستید، کمی بیشتر از معاملات اسکالپینگ می باشد.
این را هم بدانید که خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال به ساعات خاصی محدود نمی‌شود و به صورت ۲۴ ساعته در جریان است، ( نکته قابل توجه در نوع دیگری از سبک‌های معامله‌گری به نام Intra-day Trading بنا به تصمیم تریدر خرید و فروش می‌تواند به بیش از یک روز نیز بی انجامد.)

 

اکووایزر

نحوه خرید و فروش نوسانی سووینگ :

در باره نحوه خرید و فروش یا سووینگ Swing Trading))باید گفت در بازه‌های زمانی طولانی‌تری صورت می‌گیرد. در این روش شما با توجه به کف قیمت نسبی ایجاد شده، موقعیت می‌گیرید. یعنی پس از خریداری دارایی آن را در قیمتی که به تحلیل شما سقف نسبی قیمت است، به صورت یکباره یا تدریجی می‌فروشید. خرید و فروش نوسانی معمولاً در بازه‌های زمانی چند روزه تا چند هفته‌ انجام می‌شود. این بدان معناست که شما پس از موقعیت‌گیری، شاهد افت‌وخیز قیمت خواهید بود و نیازی نیست در این مورد نگران شوید.کافیست در تحلیل تکنیکال مهارت داشته باشید، یعنی مثلاً بتوانید الگوها را به خوبی شناسایی کنید و سطوح حمایتی و مقاومتی را تشخیص دهید، احتمالا بهترین گزینه خرید و فروش نوسانی خواهد بود. معمولاً آن‌هایی که به صورت نوسانی خرید و فروش می‌کنند، توجه بسیار بالایی برای نتیجه‌ای که می‌گیرند از زمانی که صرف می‌کنند، دارند. گفته می شود حدضررها در این نوع معاملات فاصله بیشتری با قیمت خریداری شده دارند.

اکووایزر :  اصول و تحلیل ترید فاندامنتال

 

اکووایزر

موقعیت‌گیری Position Trading :

باید گفت دراین نوع خرید و فروش دیدگاه کلی‌تری نسبت به خرید و فروش نوسانی داریم یعنی در واقع نسخه‌ای از ترید کردن در سرمایه‌گذاری است. در این سبک معامله‌گری موقعیت خرید یا فروشی می‌گیرید و سپس تا روزها ، هفته‌ها ، ماه‌ها و حتی شاید سال‌ها در آن باقی می‌مانید. گفته می شود این ساده‌ترین نوع از تریدینگ است ، که با این حال قواعد بخصوصی نیز دارد. مثلا کسی را در نظر بگیرید که از سال2017 و زمانی که بیت کوین ۱۰۰۰ دلار بوده، موقعیت خرید خود را همچنان حفظ کرده است. یا شخص دیگری که با رسیدن قیمت بیت کوین به پانزه هزار دلار ، دلار تا به امروز در موقعیت فروش خود باقی مانده است. ( خدمتتان عرض کنم حالا در سال 2023 هستیم ) موقعیت‌گیری شباهت بسیاری به سرمایه‌گذاری دارد اما کاملاً به آن شبیه نمی باشد. هدف نهایی در این نوع تریدینگ رسیدن به سود قابل توجهی در بلندمدت است.

 

 

چگونگی سرمایه‌گذاری در مقابل ترید :

می توان گفت در باره این موضوع سرمایه‌گذاری یک روش بلندمدت برای نگهداری و افزایش ارزش دارایی در طول زمان می باشد که باید در نظر بگیرید این و با ترید فرق دارد، سرمایه‌گذاری و تریدینگ دو مقوله مختلف هستند. ترید کردن به معنی گرفتن موقعیت خرید یا فروش و کسب سود از آن ، و باز سرمایه‌گذاری به معنی داشتن مالکیت بر روی یک دارایی است ، که ابزار ذخیره ارزش محسوب می‌شود و هدف از آن افزایش ارزش دارایی فرد در طول زمان است. ( برای مثال وقتی مردم در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند به معنای این است که قصد خرید و فروش نداشته و تصمیم دارند در بلند مدت بیت کوین‌های خود را نگه‌دارند تا در نهایت قیمت بیت کوین چشمگیر بالا بر‌ود و نتیجه بهتری از سرمایه گذاری خود داشته باشند )

اکووایزر

همچنین گفته می شود افرادی مانند وارن بافت یک سرمایه‌گذار هستند. آن‌ها سهام شرکت‌های مختلف را می‌خرند. یعنی اگر شما مالک بخشی از 600 شرکت بزرگ آمریکایی باشید، به دنبال کسب سود از افزایش ارزش آن نخواهید بود بلکه تداوم رشد ارزش آن را در بلندمدت دنبال خواهید کرد. پس سرمایه‌گذاران لزوماً از مفهوم حد ضرر استفاده نمی‌کنند. آن‌ها با برخی دلایل خود را در ابتدا شکل می‌دهند و تا زمانی که این دلایل صادق است، به سرمایه‌گذاری خود اعتماد می‌کنند. در ادامه باید بدانید افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند، بیش از هر چیز دیگر باید مشخصه‌های بنیادین یا فاندامنتال یک پروژه را مورد بررسی قرار دهند. این افراد که قصد سرمایه‌گذاری چند ساله در بازار را دارند، باید کیف پول مناسبی انتخاب کنند و توصیه می شود پس از بررسی جوانب مختلف ارزهای دیجیتالی که قصد خریدشان را دارند، آن‌ها را به کیف پول منتقل کنند.

اکووایزر :  ارز دیجیتال لایت کوین LTC

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها