آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

به نام خدا

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100 به صورت رایگان و مرحله به مرحله

(آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100) وارد شدن به معامله رمز ارزها فوت و فن های خود را دارد. نکات مهم و بهترین روش برای موفقیت در ترید ارزهای دیجیتال را در اینجا آموزش می‌دهیم.

البته برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق فوت و فن های زیادی وجود دارد. در این مطلب، به تمامی سوالات نظیر حداقل سرمایه برای ورود به بازار کریپتو، بهترین روش و استراتژی، انواع اصطلاحات و الگوهای نموداری در ترید رمز ارز را پاسخ داده و به آموزش نحوه مدیریت ریسک و نکات بسیار مهم دیگر می‌پردازیم.

فصل اول: آموزش اصطلاحات ترید و معامله ارز دیجیتال

تریدینگ (Trading) یک مفهوم اقتصادی شامل خرید و فروش دارایی‌هاست. این دارایی‌ها می‌توانند کالاها و خدماتی باشند که خریداران هزینه آن را به فروشنده می‌پردازند. در موارد دیگر، این تراکنش می‌تواند شامل تبادل کالاها و خدمات بین طرفین درگیر در ترید و معامله باشد. در بازارهای مالی، این دارایی‌ها «ادوات مالی (Financial Instruments)» نام دارند، این ادوات می‌توانند سهام، اوراق قرضه، جفت‌های ارزی در بازار فارکس، معاملات آپشن‌ (Option)، فیوچرز (Futures)، محصولات مارجین (Margin)، ارز دیجیتال و موارد بسیار دیگر را شامل شوند. اگر این عبارات برایتان جدید است، نگران نباشید. در این مطلب، تمامی اصطلاحات، نکات، فوت و فن‌ها، بهترین روش و نحوه ورود به بازار ترید و معامله و تبدیل شدن به یک تریدر موفق در بازار ارزهای دیجیتال را آموزش می‌دهیم. در 20 جلسه با ما همراه باشید.

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

تریدینگ چیست؟

از اصطلاح تریدینگ عموما برای معاملات کوتاه مدت (Short-term) استفاده می‌شود که در آن، تریدرها در «تایم فریم (Time Frame)» یا همان «بازه‌های زمانی» کوتاه دائما به پوزیشن‌ها وارد یا از آن‌ها خارج می‌شوند. با این وجود، این نوع تعریف تقریبا گمراه‌کننده است. در واقع، تریدینگ می‌تواند به طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های مختلف مانند تریدینگ روزانه (Day Trading)، سوئینگ تریدینگ (Swing Trading)، معامله روند (Trend Trading) و موارد بسیار دیگر اتلاق شود. اما نگران نباشید، در ادامه تمام این اصطلاحات را توضیح خواهیم داد.

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری (Investing) یعنی تخصیص منابع (مانند سرمایه) با انتظار تولید سود. این کار می‌تواند شامل استفاده از پول برای تامین سرمایه و آغاز یک کسب‌وکار یا خرید زمین با هدف فروش آن با قیمت بالاتر باشد. در بازارهای مالی، این امر معمولا شامل سرمایه گذاری در ادوات مالی به امید فروش آن با قیمت بالاتر است.

اکووایزر :  آموزش ترید ارز دیجیتال بخش چهارم

انتظار برای کسب سود، یکی از مفاهیم اصلی سرمایه گذاری است که با نام “ROI” یا «نرخ بازگشت سرمایه» شناخته می‌شود. برخلاف تریدینگ، سرمایه گذاری معمولا رویکرد بلندمدت‌تری برای افزایش ثروت می‌طلبد. هدف یک سرمایه گذار، ساخت ثروت طی یک دوران طولانی (چند سال یا حتی دهه) است. روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد، اما سرمایه‌گذاران معمولا برای پیدا کردن فرصت‌های خوب سرمایه گذاری، از فاکتورهای تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کنند.

سرمایه گذاران به خاطر رویکرد بلند مدتشان، عموما نگران تغییرات قیمت در کوتاه مدت نیستند. به همین دلیل، بدون نگرانی زیادی درباره ضررهای کوتاه مدت، نسبتا منفعل عمل می‌کنند.

تفاوت تریدینگ با سرمایه گذاری

هر دوی تریدرها و سرمایه‌گذاران، به دنبال تولید سود در بازارهای مالی هستند. اما روش افراد برای رسیدن به این هدف متفاوت است.

به طور کلی، سرمایه‌گذاران به دنبال تولید سود در بلند مدت (مثلا طی سال‌ها یا دهه‌ها) هستند. از آنجایی که سرمایه‌گذاران افق زمانی بلند مدتی دارند، نرخ‌های بازگشت هدفشان نیز بزرگ است.

اما تریدرها درصدد استفاده از نوسانت قیمت در بازار هستند. این افراد دائما وارد پوزیشن‌ها شده و از آن‌ها خارج می‌شوند و در هر ترید و معامله خود، بازگشت‌های سرمایه کوچکتری را در نظر دارند.

کدام گزینه، یعنی سرمایه گذاری در رمز ارزها یا ترید و معامله ارز دیجیتال مناسب‌تر است؟ کدام یک برای شما بهتر است؟ تصمیم با خود شماست. می‌توانید کار را با یادگیری بازار و کسب تجربه عملی آغاز کنید. با گذشت زمان، قادر به تعیین گزینه بهتر متناسب با اهداف مالی، شخصیت و پروفایل معاملاتی خود هستید.

 

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis) یا به‌طور خلاصه FA، روشی برای ارزیابی ارزش یک دارایی مالی است. یک تحلیلگر اقتصادی برای تعیین ارزش منصفانه یک دارایی مانند ارز دیجیتال، هر دوی عوامل مالی و اقتصادی را می‌سنجد. این عوامل شامل بررسی شرایط اقتصاد کلان نظیر وضعیت اقتصاد گسترده‌تر، شرایط صنعت یا کسب‌وکارهای مرتبط با آن دارایی (در صورت وجود) هستند. این فاکتورها غالبا از طریق شاخص‌ها و اندیکاتورهای پیشرو (Leading) و تاخیری (Lagging) اقتصاد کلان بررسی می‌شوند.

تحلیلگران به محض تکمیل تحلیل فاندامنتال، ارزان یا گران بودن یک دارایی را مشخص می‌کنند. سرمایه‌گذاران نیز از این نتایج استفاده کرده و به تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاری می‌پردازند. (دقت داشته باشید که منطور از ارزان یا گران بودن یک دارایی به معنای صرفا پایین یا بالا بودن قیمت آن نیست، بلکه قیمتی کمتر یا بیشتر از ارزش واقعی آن دارایی است که افراد برای آن می‌پردازند).

اکووایزر :  ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست ؟

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

در بازار ترید و معامله ارز دیجیتال، تحلیل فاندامنتال شامل زمینه‌ای نوظهور از علم داده است که داده‌های بلاک چین‌های عمومی به‌نام معیارهای «درون زنجیره‌ای (On-chain)» را بررسی می‌کند. این معیارها متشکل از هش ریت (Hash Rate) شبکه، هولدرهای برتر، تعداد آدرس‌ها، تحلیل تراکنش‌ها و موارد بسیار دیگر هستند. تحلیلگران با استفاده از این داده‌های فراوان موجود در بلاک چین‌های عمومی، قادر به ساخت اندیکاتورهای پیچیده تکنیکالی هستند که جنبه‌های خاصی از سلامت کلی شبکه را اندازه می‌گیرند.

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

تحلیل فاندامنتال به‌طور گسترده در بازار سهام یا فارکس استفاده می‌شود و با توجه به وضعیت فعلی رمز ارزها، کاربرد کمتری در این حوزه دارد. این کلاس دارایی به قدری جدید است که هنوز یک چارچوب استاندارد و جامع برای تعیین ارزش‌گذاری‌های بازار آن وجود ندارد. علاوه بر این، بازار کریپتوکارنسی‌ها بیشتر متاثر از سفته‌بازی و داستان‌هاست. به همین خاطر، فاکتورهای فاندامنتال عموما اثر قابل چشم‌پوشی روی قیمت یک ارز دیجیتال دارند. با این وجود، با بلوغ بازار، راه‌های دقیق‌تری برای تعیین ارزش یک دارایی رمز ارزی توسعه داده خواهد شد.

آموزش جامع ترید ارزهای دیجیتال از 0 تا 100

مرحله های بعدی در سایت اکووایزر ما دنبال کنید.

 

صفحه نخست

تولید محتوا در گروه چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها