اسامی ملکه‌های اقتصاد

اسامی ملکه‌های اقتصاد

به نام خدا

( اسامی ملکه‌های اقتصاد )
10 اقتصاددان برتر زن

اسامی ملکه‌های اقتصاد

اسامی ملکه‌های اقتصاد

-کارمن ام.رینهارت

اسامی ملکه‌های اقتصاد کارمن.رینهارت در رتبه ‌بندی IDEAS رتبه نخست را در میان اقتصاد دانان زن جهان را به خود اختصاص داده است. اقتصاد دان آمریکایی متولد کوبا و استاد سیستم‌ های مالی بین‌ المللی در مدرسه کندی دانشگاه هاروارد است. رینهارت قبل از این عضو ارشد انستیتوی اقتصاد بین‌ المللی پترسون ، استاد اقتصاد و مدیر مرکز اقتصاد بین‌ الملل دانشگاه مریلند بوده است او همچنین از اعضای پژوهشی دفتر ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا عضو پژوهشی در مرکز سیاست اقتصادی و از بنیانگذاران VOXEU عضو شورای روابط خارجی آمریکاست. رینهارت تحقیقات بسیاری در زمینه‌های مختلف حوزه اقتصاد کلان و مالیه بین‌ الملل انجام داده و به چاپ رسانده است.

کارمن ام.راینهارت (نام اصلی کاستلانوس) متولد ۷ اکتبر ۱۹۵۵ در شهر هاوانا (کوبا) اقتصاددان کوبایی، آمریکایی و پروفسور نظام مالیه بین ‌المللی در مدرسه کندی دانشگاه هاروارد (کمبریج، ایالت ماسا چوست) است. پیش از آن او عضو ارشد موسسه اقتصاد بین‌ المللی پترسون ، پروفسور اقتصاد و مدیر مرکز اقتصاد بین ‌الملل در دانشگاه مریلند بود. در حال حاضر راینهارت پژوهشگر مرکز ملی پژوهش‌های اقتصادی عضو مرکز تحقیقات سیاست ‌گذاری اقتصادی و عضو شورای روابط خارجی آمریکاست همچنین عضو انجمن اقتصاد آمریکا، انجمن اقتصاد، آمریکای لاتین و کاراییب و انجمن مطالعات اقتصاد کوباست. در می ۲۰۲۰ راینهارت به عنوان اقتصاد دان ارشد بانک جهانی انتخاب شد و از ژوئن ۲۰۲۰ در این سمت شروع به کار کرد.

کارمن راینهارت به دلیل مقالات پژوهش‌ها و نقل قول‌های علمی یکی از اقتصاد دانان برتر جهان به شمار می‌رود فارین پالیسی او را در گروه ۱۰۰ متفکر برتر جهان جای داده است تامپسون رویترز راینهارت را یکی از با نفوذترین افراد جهان معرفی کرده است بلومبرگ نیز او را یکی از ۵۰ فرد اثرگذار امور مالی جهان دانسته است.

کارمن راینهارت در کوبا متولد شد و زمانی که ۱۰ سال داشت همراه با والدینش به آمریکا مهاجرت کردن او در سال ۱۹۷۵ مدرک کارشناسی رشته اقتصاد را از دانشگاه بین ‌المللی فلوریدا دریافت کرد است سپس در سال ۱۹۸۱ مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه کلمبیا و مدرک دکترای خود را در سال ۱۹۸۸ از همین دانشگاه دریافت کرد.
در سال ۱۹۷۸، راینهارت به توصیه پیتر مونتیل (استاد دانشگاه آم. آی. تی) برای تحصیلات تکمیلی به دانشگاه کلمبیا رفت پس از موفقیت در امتحانات به استخدام بانک سرمایه‌گذاری «بر استرنز» درآمد و تنها سه سال طول کشید تا به مقام اقتصاد دان ارشد این بانک برسد در ۱۹۸۸ او به دانشگاه کلمبیا بازگشت تا زیر نظر رابرت ماندل (اقتصاد دان کانادایی) مدرک دکترای خود را دریافت کند در دهه ۱۹۹۰ میلادی راینهارت در پست‌های متعددی در صندوق بین‌المللی پول مشغول به کار شد از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ نیز به عنوان معاون بخش تحقیقات صندوق بین ‌المللی پول فعالیت کرد. او از سال ۲۰۱۲ تاکنون مقام پروفسور سیستم مالیه بین ‌المللی در مدرسه کندی دانشگاه هاروارد را به عهده دارد.

کارمن راینهارت در طول سال‌های فعالیت خود در هیات تحریریه نشریات متعددی عضویت داشته است که از آن میان می‌توان به «امریکن اکونومیک ریویو»، «نشریه اقتصاد بین‌الملل» و «نشریه بین‌المللی بانکداری مرکزی» اشاره کرد.

آلن بلایندر اقتصاددان، توصیف راینهارت و کنث روگوف از جنبه‌های مختلف بحران مالی سال ۲۰۰۸ و رکود ناشی از آن را ستوده است. در رکودهای عادی همچون رکود سال‌های ۱۹۹۱ یا ۲۰۰۰، ابزارهای کاهش مالیات و هزینه‌های زیرساختی (تحریک مالی) و کاهش نرخ بهره (تحریک پولی) مکتب کینزی معمولا پاسخگو هستند و طی چند ماه اقتصاد رکودزده بهبود پیدا می‌کند و حالت اولیه بازمی‌گردد. حتی در رکود جدی سال ۱۹۸۲ که بلایندر آن را «رکود بزرگ یک‌روزه» نامیده این ابزارها کاربرد خوبی داشتند. اما بحران بزرگ سال ۲۰۰۸ بخش‌هایی از سیستم مالی را نابود کرد و به بخش‌های دیگر آسیب جدی زد. حجم بالای بدهی دولتی، خانوارها، شرکت‌ها و موسسات مالی از آن زمان باقی مانده و تلنبار شده است. به دلیل همین بدهی‌ها، ابزارهای فوق اثرگذاری مطلوبی نداشتند.

کارمن راینهارت در طول سال‌های فعالیت خود، چندین کتاب به همراه اقتصاد دانان دیگر منتشر کرده است. او در سال ۱۹۹۹ با همکاری گراسیلا کامینسکی (اقتصاددان) کتاب «بحران‌های همزاد: عوامل مشکل‌آفرین بانکداری و تراز پرداخت‌ها» را منتشر کرد. «رشد در دوره بدهکاری»، «کاهش بدهی دولتی و پس از آن»، «چرخه‌های جهانی: جریان سرمایه، کامودیتی‌ها و نکول دولتی» و «بحران بعدی: از بحران ۲۰۰۸ چه باید بیاموزیم» از دیگر کتاب‌های کارمن راینهارت هستند.

اسامی ملکه‌های اقتصاد

– جانت کوری

اقتصاد دان آمریکایی کانادایی که IDEAS او را در رتبه دوم برترین اقتصاد دانان زن جهان قرار داده است، استاد اقتصاد و بخش عمومی دانشگاه پرینستون و مدیر مرکز بهداشت و رفاه این دانشگاه است. او اولین زنی بود که توانست ریاست گروه اقتصاد دانشگاه کلمبیا را در سال 2006 به دست آورد. کوری از سوی مجمع جهانی اقتصاد در سال 2015 به عنوان یکی از 10 اقتصاد دان برتر زن معرفی شده است. او مدیر برنامه خانواده و بچه‌ها در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی است و سوابقی چون ریاست جامعه اقتصاد دانان کار انجمن اقتصاد شرقی و انجمن اقتصاد سلامت آمریکا و همچنین نایب رئیسی انجمن اقتصاد آمریکا را در کارنامه خود دارد. کوری بیشتر برای تحقیقاتش در زمینه فقر و سیاست‌های ضد فقر دولت شناخته شده است.

اکووایزر :  مدیریت ریسک در سرمایه گذاری

اسامی ملکه‌های اقتصاد

-استر دوفلو

اقتصاد دان فرانسوی ،آمریکایی است که استاد اقتصاد توسعه و کاهش فقر در انستیتو فناوری دانشگاه ماساچوست است. دوفلو بنیانگذار و مدیر لابراتوار اقدام برای فقر عبداللطیف جمیل است و جایزه نوبل اقتصاد را سال 2019 برای رویکرد تجربی خود در زمینه کاهش فقر در جهان کسب کرد. او نیز یکی از اعضای تیم تحقیقاتی دفتر ملی تحقیقات ملی است و از اعضای هیات مدیره دفتر تحقیقات و تجزیه و تحلیل اقتصاد توسعه BREAD و همین‌طور مدیر برنامه اقتصاد توسعه مرکز تحقیقات سیاست اقتصادی است. تحقیقات او عمدتاً بر روی مسائل اقتصاد خرد در کشورهای در حال توسعه از جمله رفتار خانوار، آموزش، دسترسی به منابع مالی و بهداشت متمرکز بوده است.

استر دوفلو فرانسوی: متولد ۲۵ اکتبر ۱۹۷۲ اقتصاد دان فرانسوی آمریکایی است و بنیانگذار و مدیر عامل آزمایشگاه اقدام فقر عبدالطیف جامل است.

دوفلو یک همکار تحقیقاتی دفتر ملی پژوهش اقتصادی عضو هیئت مدیره دفتر تحقیق و تحلیل اقتصادی توسعه و مدیر برنامه اقتصاد توسعه اقتصادی و تحقیقات مرکز تحقیقات اقتصادی است دوفلو جایزه یاد بود نوبل سال ۲۰۱۹ را در علوم اقتصادی با آبیجیت بنرجی و میشائیل کرمر به دلیل رویکرد تجربی خود برای کاهش فقر جهانی دریافت کرد. او جوانترین فرد و دومین زنی است که این جایزه را از آن خود کرده ‌است.

تحقیقات او به مباحث اقتصاد خرد در کشورهای در حال توسعه از جمله رفتارهای خانگی آموزش دسترسی به امور مالی، بهداشت و ارزیابی سیاست می‌پردازد. وی به همراه بنرجی، دین کارلان، کرمر، جان A. لیست و سیدییل مولیناتان، یک موتور محرک در پیشبرد آزمایش‌های میدانی به عنوان یک روش مهم برای کشف روابط علّی در اقتصاد بوده ‌است. وی در نگارش کتاب اقتصاد خوب برای روزهای سخت و اقتصاد فقیر که در اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد با آبیجیت بنرجی همکاری کرد.

اوایل زندگی دوفلو در سال ۱۹۷۲ در پاریس بدنیا آمد. پدرش میشل دوفلو استاد ریاضیات و مادرش پزشک بود. در دوران کودکی، مادرش اغلب در پروژه‌های بشردوستانه پزشکی شرکت می‌کرد.

تحصیلات دوفلو در دوره کارشناسی خود را در مدرسه عالی نرمال پاریس گذراند. وی در مسکو نیز به عنوان دستیار تحقیقاتی برای یک اقتصاد دان فرانسوی که به بانک مرکزی روسیه رابطه داشت و به‌طور جداگانه برای جفری ساکس، اقتصاد دان آمریکایی در هاروارد مشاور وزیر دارایی کار می‌کرد.

زندگی شخصی استر در سال ۲۰۱۵ با استاد دانشگاه اِم‌آی‌تی، آبیجیت بنرجی ازدواج کرد. آنها فرزندی دارند که در سال ۲۰۱۲ به دنیا آمد. بانیرجی سرپرست مشترک دکترای استر در اقتصاد در اِم‌آی‌تی در سال ۱۹۹۹ بود.

سهم عمده رساله دکتری وی بر تأثیر یک آزمایش طبیعی از داده‌های برنامه توسعه مدرسه اندونزی در دهه ۱۹۷۰ متمرکز شد تا اولین شواهد قطعی را ارائه دهد که در یک کشور در حال توسعه، تحصیلات بیشتر منجر به دستمزدهای بالاتر می‌شود.

او در سال ۲۰۰۳ یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه اقدام در اِم‌آی‌تی است که بیش از ۲۰۰ آزمایش توسعه تجربی انجام داده‌است.

اسامی ملکه‌های اقتصاد

– اسلی دمیرکوچ کونت 

مدیر تحقیقات در بانک جهانی و دارای اصالت ترکیه‌ای است که به دلیل مشارکتش در علم اقتصاد در میان زنان اقتصاددان برتر قرار گرفته است. او تحصیلات خود را در دانشگاه دولتی اوهایو گذرانده است و از همان‌جا نیز تدریس در بخش‌های اقتصاد و ریاضی را آغاز کرد. دمیرکوچ ابتدا به عنوان اقتصاددان مهمان به بانک مرکزی فدرال کلیولند رفت و پس از آن به عنوان اقتصاددان اصلی کار خود را در بانک جهانی در زمینه اقتصاد توسعه آغاز کرد. او در سال 2003 به سمت مدیر بخش تحقیقات توسعه ارتقا یافت. دمیرکوچ همچنین سوابقی چون ریاست انجمن اقتصادی اقیانوس اطلس و مدیر انجمن اقتصادی غرب را نیز در کارنامه خود دارد.

اسامی ملکه‌های اقتصاد

– ماریان برتراند

اقتصاددان بلژیکی و استاد اقتصاد در مدرسه کسب‌وکار دانشگاه شیکاگوست. او در حوزه کار در میان ‌برترین اقتصاددانان جهان قرار دارد و جایزه تحقیقاتی الین بنت را در سال 2004 و شروین روزن را در سال 2012 به خاطر مشارکت برجسته‌اش در زمینه اقتصاد کار دریافت کرد. برتراند نیز یکی از محققان اداره ملی تحقیقات ملی و همین‌طور موسسه اقتصاد کار است. علایق تحقیقاتی او عمدتاً در حوزه اقتصاد کار، اقتصاد توسعه و رهبری شرکت‌هاست و در بیشتر مقالاتش از اقتصاد تجربی استفاده کرده است.

اکووایزر :  سرمایه گذاری با 100 میلیون:بخش اول

اسامی ملکه‌های اقتصاد

-کلودیا گلدن

اقتصاددان آمریکایی و استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد و مدیر برنامه توسعه اقتصاد آمریکا در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی است. در سال 1990 او اولین زنی بود که مدیریت بخش اقتصاد دانشگاه هاروارد را به عهده گرفت و در دوره 2014-2013 ریاست انجمن اقتصاد را بر عهده داشت. او بیشتر به خاطر کارهایش در حوزه اقتصاد زنان در ایالات متحده مشهور است و علایق تحقیقاتی‌اش شامل تاریخ اقتصاد، اقتصاد کار، جنسیت و اقتصاد و خانواده و تحصیلات است و به خاطر تحقیقات علمی خود در این حوزه‌ها بارها جوایز مختلف حوزه اقتصاد را دریافت کرده است.

گلدن در سال ۱۹۴۶ در نیویورک در یک خانواده یهودی متولد شد. وی در دبیرستان علوم و دانشگاه کرنل تحصیل کرد و دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۹۷۲ در دانشگاه شیکاگو به پایان رساند.

گلدن بیشتر به خاطر فعالیتش در زمینه زنان در اقتصاد ایالات متحده شناخته شده‌است. علایق تحقیق وی شامل تاریخ اقتصادی، اقتصاد کار، جنسیت و اقتصاد و اقتصاد کار، خانواده و آموزش است. برخی از مقالات اخیر وی شامل “انقلاب آرام است که اشتغال زنان، تحصیلات و خانواده را دگرگون کرده‌است” که تغییرات و مشارکت زنان در نیروی کار در طی یک قرن گذشته را توصیف و تحلیل می‌کند و دیگری”بازگشت به کالج آمریکایی زنان: بازگشت معکوس شکاف جنسیت در دانشکده”(با لارنس اف. کاتز و ایلیانا کوزمیکو)، که علل بروز این صعود را در حضور در دانشکده زنان بررسی می‌کند و” یک نظریه آلودگی برای تبعیض: مشاغل و درآمد زنان و مردان “، که به تفاوت‌های دستمزد بین مردان و زنان می‌پردازد.

در سال ۱۹۹۰، گلدن به عنوان اولین زن مستقل در بخش اقتصادی دانشگاه هاروارد استخدام دائم شد. او غالباً با لارنس اف.کاتز، استاد اقتصاد در دانشگاه هاروارد و به عنوان یک شریک تحقیق، همکاری می‌کند.

اسامی ملکه‌های اقتصاد

– برونوین هیوز هال

اقتصاددان و استاد اقتصاد در دانشگاه برکلی در کالیفرنیاست. او دوره لیسانس خود را در رشته فیزیک درس خوانده و سپس در رشته اقتصاد دانشگاه استنفورد ادامه تحصیل داد و دکترای خود را از همین دانشگاه دریافت کرد. هیوز بین سال‌های 2005 تا 2015 استاد اقتصاد فناوری و نوآوری دانشگاه ماستریخت بوده است. او همچنین سوابقی چون تاسیس شرکت نرم‌افزاری اقتصادسنجی TSP International را در کارنامه خود دارد. هیوز جزو همکاران پژوهشی در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی و انستیتو مطالعات مالی لندن و همکار مهمان در موسسه ملی اقتصاد و تحقیقات اجتماعی لندن است و مقالات بسیاری در حوزه اقتصاد و اقتصادسنجی تغییرات فنی و نوآوری به چاپ رسانده است.

اسامی ملکه‌های اقتصاد

– سرنا نگ

استاد اقتصاد دانشگاه کلمبیاست. او دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کرده و از سال 1996 تا 2003 دانشیار کالج بوستون و دانشگاه جان هاپکینز بوده است. نگ از سال 2003 تا 2007 به عنوان استاد دانشگاه میشیگان فعالیت کرد و از سال 2007 برای تدریس به دانشگاه کلمبیا رفت. او همچنین از همکاران پژوهشی دفتر ملی تحقیقات اقتصادی است. حوزه‌های مورد علاقه و پژوهشی او عمدتاً اقتصاد کلان، سری‌های زمانی و اقتصادسنجی هستند و مقالات متعددی در این حوزه‌ها به چاپ رسانده است.

اسامی ملکه‌های اقتصاد

– والری رامی

اقتصاددان آمریکایی و استاد اقتصاد دانشگاه سن دیگو کالیفرنیاست. او دکترای اقتصاد از دانشگاه استنفورد است و در فاصله زمانی سال‌های 1983 تا 1987 در این دانشگاه به عنوان استادیار فعالیت داشته است. رامی نیز یکی از همکاران پژوهشی دفتر ملی تحقیقات اقتصادی و عضو انجمن اقتصاد آمریکاست. او در سال 2018 به عضویت جامعه اقتصادسنجی درآمد و از اعضای آکادمی علوم آمریکا نیز هست. رامی در سال 2020 جایزه اقتصاد R.K. Cho را دریافت کرد. حوزه تحقیقاتی او عمدتاً اقتصاد کلان است ولی مسائلی چون روند استفاده از زمان، اوقات فراغت، تولید در خانه، هزینه‌های دولت و موجودی کالا نیز در میان موضوعات تحقیقات او هستند.

اسامی ملکه‌های اقتصاد

سوزان کارلتون آتی

اقتصاددان آمریکایی و استاد اقتصاد تکنولوژی در مدرسه تحصیلات تکمیلی دانشگاه استنفورد است. کارلتون پیش از پیوستن به استنفورد تدریس در دانشگاه‌های هاروارد و انستیتو فناوری ماساچوست را نیز تجربه کرده است. او اولین زنی است که مدال جان بیتس کلارک را دریافت کرده و به مدت شش سال مشاور ارشد اقتصادی شرکت مایکروسافت بوده است. کارلتون همکار ارشد موسسه تحقیقات سیاست اقتصادی دانشگاه استنفورد و دستیار مدیر موسسه هوش مصنوعی این دانشگاه است. حوزه‌های اصلی فعالیت‌های تحقیقاتی او اقتصاد خرد، اقتصادسنجی و یادگیری ماشینی است و مقالات فراوانی از او در این حوزه‌ها به چاپ رسیده است.

 

صفحه نخست

تولید در گروه تولید محتوا چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها