تحلیل فاندامنتال ریپل بخش 1

تحلیل فاندامنتال ریپل بخش 1

تحلیل فاندامنتال ریپل بخش 1

مقدمه
ارز های بیت کوین و اتریوم سال ها ست که به عنوان برترین ارز های دیجیتال در رتبه های اول و دوم قرار دارند و بیش از 5 هزار ارز دیجیتال پشت سر آن ها قرار دارند. در بین این ارز ها ، ارز های دیجیتال دیکری نیز وجود دارند که راه های مختلفی را در پیش گرفته اند. یکی از این ارز ها ریپل است . این ارز برای تبدیل شدن به یک دارایی دیجیتال برای پرداخت های بین المللی به وجود آمده است. در ادامه ما برای شما تحلیل فاندامنتال ریپل را با تمام جزئیات این رمز ارز را در اکووایزر درج کرده ایم، با ما همراه باشید.

تحلیل فاندامنتال ریپل بخش 1

ارز دیجیتال ریپل که با نماد XRP شناخته می شود ، توسط شرکت Ripple توسعه یافته است. هدف اصلی این ارز خدمت به عنوان یک دارایی دیجیتال برای پرداخت های بین المللی است. شرکت ریپل که یک شرکت شبکه ای است ، رمز ارز XRP را به عنوان ارز رسمی خود اعلام کرده است. ارز XRP تا به امروز توانسته است در بین 10 ارز دیجیتال برتر جهان ، از نظر ارزش بازار قرار بگیرد. حتی در زمانی این ارز توانسته بود بعد از بیت کوین و اتریوم قرار بگیرد و جایگاه سوم ارز های دیجیتال را از آن خود کند.

ارز دیجیتال ریپل ( XRP ) چیست ؟
XRP یک ارز دیجیتال طراحی شده در شبکه ریپل است. هدف از طراحی این ارز انجام پرداخت های بین المللی با سرعت بالا و کارمزد بسیار پایین بوده است. یکی از هدف های شبکه ریپل این است که در جایگاه سیستم هایی همچون SWIFT قرار بگیرد. این شبکه ها در زمان انجام تراکنش ها زمان و هزینه بالایی را هدر می دهد.
شرکت Ripple Labs تمرکز خود را بر روی ایجاد بستری مناسب برای پرداخت های همزمان و یا همان Real-Time و سرویس صرافی ارز های دیجیتال برای موسسه های مالی مانند بانک ها و پردازنده های پرداختی است.
شرکت ریپل از سال 2012 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز بیش از 100 کشور در جهان ،نرم افزار ریپل را برای انجام تراکنش های سریع و بی دردسر روی سیستم های خود پیاده کرده اند.

اکووایزر :  تاثیر بیت کوین بر بازار ارز

تحلیل فاندامنتال ریپل بخش 1

ریپل بر خلاف ارز های بیت کوین و اتریوم و همانند آن ها یک شبکه بلاک چین با ارز دیجیتال مخصوص به خود نیست. هر چند این شبکه دارای یک دفتر مرکزی و یا دقیق تر XRP Ledger است که یک شبکه مشابه بلاک چین است که باعث آسان شدن پرداخت های ریپل می شود. در اصل رمز ارز ریپل به عنوان یک سوخت عمل می کند برای آسان شدن پرداخت های بین المللی . بدین ترتیب ارزش ارز دیجیتال ریپل مستقیما به شبکه پرداخت دیجیتال و پروتکل این شبکه وابسته است. سیستم این شبکه سیستمی مشابه با SWIFT است یعنی ارز دیجیتال XRP گره خورده به دارایی های دیجیتالی است که از آن به عنوان پلتفرم پرداخت و وسیله ای برای تبدیل ارز بهره می گیرد. خمت اصلی ریپل انتقال پول های بین المللی و متمرکز است.

تحلیل فاندامنتال ریپل بخش 1

محصولات اصلی شرکت ریپل

X current : این برنامه پلتفرمی است که بانک ها و موسسات مالی برای انجام پرداخت های بین المللی از آن استفاده می کنند. خلاصه فعالیت این پلتفرم به این صورت است که بانک ها با استفاده از آن می توانند ارزی همانند یورو را ارسال کنند و بانک گیرنده معادل همان مقدار را با ارزی مانند پوند دریافت کنند.

X rapid : این محصول برای حل مشکلات نقدی بین بانک ها طراحی شده است. فعالیت X rapid به گونه ای است که برای مثال این پلتفرم ابتدا یورو را به XRP تبدیل کرده و و سپس XRP را به پوند تبدیل می کند . این تبادلات به گونه ای طراحی شده است که قیمت بهتر را برای XRP پیدا می کند.

تحلیل فاندامنتال ریپل بخش 1

X via : این محصول در سال 2018 به عنوان یک رابط برای برقراری ارتباط ساده بین محصولات مختلف ریپل طراحی شد.

شرکت ریپل در روز های پایانی سال 2019 این سه محصول را با هم ادغام کرد و نامش را RippleNet گذاشت و تبدیل به یک شبکه پرداخت بین المللی و نقل و انتقال بین موسسات مالی شد.
در سال های اخیر ریپل بیشتر تمرکزش را روی این شبکه گذاشته است. عمدتا مشتریان شبکه RippleNet بانک ها و موسسات مالی هستند. البته چون رمز ارز XRP روی شبکه X rapid فقط کاربرد دارد و جایگاه ویژه ای ندارد، وقتی که خبر همکاری ریپل با یک شرکت بزرگ منتشر می شود به معنای کاربرد بیشتر و یا افزایش قیمت آن نیست.

اکووایزر :  ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست ؟

ادامه دارد ….

 

صفحه نخست

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها