دوج کوین از ابتدا تا به امروز

دوج کوین از ابتدا تا به امروز

به نام خدا

 

دوج کوین از ابتدا تا به امروز :

می توان گفت دوچ کوین Dogecoin)) ارز دیجیتالی که درباره اش می گویند ابتدا برای شوخی ساخته شده بود ولی حالا با ارزش بالای چند میلیارد دلاری ، در رده های بالای ارز دیجیتال دیده می شود و همچنین افراد بزرگ از آن حمایت می کنند افرادی مانند ایلان ماسک از آن حمایت می کنند و برای بهبود آن نیز برنامه ریزی کرده اند .

اکوایزر

درباره دوج کوین بدانید :

می توان گفت دوج کوین با واحد اختصاری DOGE) ) به‌زبان ساده یک ارز دیجیتال و یک شبکه برای انتقال ارزش پول می باشد مانند بیت کوین، با این حال این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارد که‌ مهم‌ترینش در هدف اولیه آن است . در دسامبر ۲۰۱۳ ( یعنی آذر ۹۲) قیمت هر واحد بیت کوین برای اولین بار به ۱۰۰۰ دلار رسید و جهان نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال داشت. گفته می شود در همان زمان که حدود چهارسال از پیدایش بیت کوین می‌گذشت، برنامه‌نویسی به‌نام بیلی مارکوس( Billy markus ) ارز دیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد و سپس با کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer) مدیر محصول و تحلیل‌گر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ متولد شد.

اکوایزر

خالق دوج کوین :

خالق دوج کوین که با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو نامی طنز برگرفته از نام خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو – شناخته می‌شود. او بدون اهمیت‌دادن به‌ بازاریابی یا پذیرش آن از طرف مردم، فقط قصد داشت برای شوخی و تفریح، یک سیستم پرداخت آنلاین و خودمانی ایجاد کند. ( نکته جالب نام و ایده لوگوی دوج کوین از نژاد سگ ( شیبا اینو( گرفته شده که در حقیقت قبل از ایجاد دوج کوین کلمه (دوج) (Doge ) و تصویر سگ شیبا اینو به‌عنوان میم meme یا همان طنز اینترنتی شناخته شده بود که افراد برای نوشتن متن‌های خنده‌دار خود از این تصاویر استفاده می‌کردند ) بنابراین دوج کوین برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، در ابتدا برای هدف خاصی ساخته نشده بود و در حقیقت این ارز دیجیتال اکنون در دسته (میم‌ کوین‌ها) یا همان (سکه‌های طنزگونه» طبقه‌بندی می‌شود )

اکوایزر

نماد ارز دوج کوین :

باید بدانید که تصویر سگ( شیبا اینو ) توسعه‌دهندگان دوج کوین برای ایجاد این ارز دیجیتال از کد یک ارز دیجیتال دیگر به‌نام لاکی کوین ( Lucky Coin) استفاده کردند که در آن زمان شناخته‌شده بود. بنابراین در حقیقت می‌توان گفت این ارز دیجیتال از لاکی کوین فورک شده است. و همچنین لاکی کوین هم خودش فورکی از لایت کوین و ارز دیجیتال لایت کوین از خود انشعابی از بیت کوین می باشد . ازآنجاکه لاکی کوین یک سیستم پاداش بلاک تصادفی داشت (یعنی پاداش ماینرها مانند بیت کوین و لایت کوین ثابت نبود) مشخص نبود که یک ماینر برای هر بلاک چقدر پاداش دریافت می‌کند و گفته می شود این عدد می‌توانست بین صفر تا هزاران واحد باشد. برای اینکه دوج کوین یک شوخی باقی بماند، پالمر و مارکوس، دو بنیان‌گذار این پروژه، ویژگی بلاک‌های تصادفی در لاکی‌ کوین را در ارز دیجیتال خود پیاده‌ کردند و هدف آنها به هیچ عنوان این نبود که یک ارز دیجیتال چند میلیارد دلاری بسازند ولی ساخته شد .

اکووایزر :  ارز دیجیتال USDC چیست ؟

اکوایزر

استخراج دوج کوین :

در این باره نیز گفته می شود ، مانند بیت کوین، دوج کوین هم مبتنی بر اثبات کار (استخراج) است، با این تفاوت که در نهایت تنها ۲۱ میلیون واحد بیت کوین استخراج خواهد شد ولیک درباره دوج کوین، برای ترویج استفاده از آن به‌عنوان روش پرداخت (پول)، محدودیت عرضه وجود ندارد و بنابراین واحدهای آن به‌صورت نامحدود استخراج می‌شود که خود یک امتیاز محسوب می شود . کاربران ایرانی و خارجی زیادی دارد و محبوبیت آن به دلیل تقریبا رتبه خوب آن بین ارز های دیجیتال است و ازطرفی قیمت بسیار پایین آن باعث شده افراد زیادی رویای ثروتمند شدن در سر داشته باشند و جذب سرمایه گذاری در آن شوند .

اکووایزر

کلام آخر اکوایزر :

در دنیای امروزه که ارزهای دیجیتال راهی برای دیده شدن و مفید واقع شدن باز کرده اند می توانید با انواع آنها آشنا و به دلخواه جزءکاربران آن باشید . همچنین از ۲ آوریل ۲۰۱۹ تاکنون ایلان ماسک به‌طور مرتب در توییتر و برنامه‌های تلویزیونی به دوج کوین اشاره کرده که بیشتر درباره جنبه‌های مثبت آن بوده است. ضمن اینکه قیمت این ارز دیجیتال هم با هر توییت این کارآفرین افسانه‌ای چندین برابر در یک روز تغییر کرده است. پس از ایلان ماسک کارآفرینان و سلبریتی‌های مشهور دیگری هم به جریان حمایت از دوج کوین پیوستند.

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها