شبکه انتقال چیست

شبکه انتقال چیست

شبکه انتقال چیست :

می توان گفت ارزهای دیجیتال برای نگهداری، انتقال و خرید و فروش، از کیف پول و شبکه انتقال استفاده می‌کنند. چرا که در زمان انجام معاملات و مبادلات ارز دیجیتال، بسیار مهم و ضروری است که باید به  بلاک‌چین مورد استفاده آن ارز نیزتوجه کنیم زیرا تا کنون بیش از 8 هزار ارز دیجیتال معرفی شده که هر یک از آن‌ها از یک شبکه بلاک‌چین خاص استفاده می‌کنند
هر بلاک‌چین برای انتقال و خرید و فروش ارز دیجیتال تعدادی قانون دارد که هنگام انجام تراکنش‌های مختلف باید مورد توجه قرار بگیرند.
همچنین همه ارزها از یک شبکه برای انتقال استفاده نمی‌کنند و تنها ارزهایی که در بستر یک شبکه بلاک‌چین مشترک هستند از یک شبکه یکسان بهره می‌برند. حالا سوال اینجاست که شبکه انتقال در این زمینه چیست پس با اکوایزر و یک مطلب مفید دیگر همراه باشید تا جواب سوال را دریافت کنید .

شبکه ارز دیجیتال

شبکه ارز دیجیتال چیست :

باید بدانید که شبکه ارز دیجیتال یکی از مفاهیم زیرشاخه شبکه بلاکچین می باشد. در واقع مسیر انتقال ارز دیجیتال است.یعنی هر ارز  در شبکه مشخصی انتقال داده می‌شود. البته بعضی از آنها در شبکه‌های مختلف قابل انتقال هستند .  گفته می شود ارز دیجیتال دو نوع اند:

کوین‌ها شبکه بلاک چین اختصاصی دارند که به صورت مستقل عمل می‌کنند همچون :
بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، کاردانو ، بایننس کوین، بیت‌کوین کش و…

توکن‌ها شبکه اختصاصی ندارند و بر بستر شبکه سایر رمزارزها منتقل می‌شوند همچون :

چین لینک، دای، آوه، یونی سواپ، تتر و … ( نکته قابل توجه اینکه در برخی از موارد یک توکن از طریق چند شبکه مختلف قابل انتقال است یعنی می توانیم شبکه های بیشتری را برای انتقال انتخاب کنیم همچون :  استیبل کوین تتر که بر روی شبکه های بیت کوین، اتریوم، و… قابل انتقال است )

شبکه ارز دیجیتال

نحوه استفاده  استاندارد توکن :

می توان گفت مبادلات ارزهای دیجیتال در اصل به انتقال ارز دیجیتال از کیف پولی به کیف پول دیگر مربوط است. یعنی لازم است که تراکنش به درستی انجام شود،  پس هر دو کیف پول باید برای انجام تراکنش مربوط به آن ارز دیجیتال تنظیم شده باشند و از آن ارز دیجیتال پشتیبانی کنند. در اینجا نکته بسیار مهم که قبل از انجام مبادلات باید به آن توجه شود، این است که اگر یکی از دو کیف پول از ارز دیجیتال مورد نظر پشتیبانی نکند،
امکان از دست رفتن سرمایه وجود دارد. حتما باید قبل از انجام معامله و تبادل، از این که شبکه تبادل توسط هر دو کیف پول پشتیبانی شود اطمینان حاصل شود چرا که در برخی از موردها یک توکن از چند ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. در این موارد شما در انتخاب شبکه آزادی عمل بیشتری دارید و می‌توانید شبکه‌های بیشتری را برای انجام مبادله انتخاب کنید. ( قبل از تصمیم گیری به دو نکته توجه شود اول کارمزد کمتر برای انجام معامله دوم زمان کمتر برای انجام معامله )

اکووایزر :  ارز دیجیتال لایت کوین LTC

شبکه ارز دیجیتال

چرا انواع شبکه ‌های ارز دیجیتال  :

گفته می شود در حال حاضر، چندین شبکۀ انتقال ارز دیجیتال وجود دارد که برخی‌ کاربرد بیشتری دارند. با این‌حال، اگر شخصی بخواهد در بازار کریپتوکارنسی‌ها به فعالیت، معامله یا سرمایه‌گذاری بپردازد، باید با مشهورترین این شبکه‌ها آشنایی داشته باشد. به چند تا از آنها اشاره می کنیم :

شبکه ارز دیجیتال

شبکه انتقال ERC20 :

شبکه ERC20 ، مربوط به سیستم بلاکچین اتریوم می باشد. برای استفاده از این شبکه نیز در مقایسه با سایر شبکه های انتقال ، باید کارمزدی بیشتری پرداخت شود. همچنین سرعت انتقال رمز ارزها بر روی این شبکه ، کند است. اما در بعضی مواقع ناچارا باید از این شبکه برای انجام معاملات استفاده کنیم .

ارز دیجیتال

شبکه انتقال BEP2 :

شبکه بومی بایننس کوین یا همان بلاکچین خصوصی بایننس چین(Binance chain) است. کارمزد انتقال رمز ارزها در این شبکه در مقایسه با ERC20 ، کم تر است. BEP2 از کوین صرافی بایننس و بسیاری از پروژه های دیگری که بر بستر بلاکچین بایننس فعالیت می‌کنند ، پشتیبانی می‌کند.

شبکه انتقال BTC :

این شبکه مربوط به بلاکچین بیت کوین است و به علت قدیمی بودن مکانیزم شبکه بلاکچین بیت کوین ، در مقایسه با سایر شبکه های انتقال ، کارمزد یشتری دریافت می‌کند.

شبکه انتقال TRC20 :

کارمزد معاملات بر روش شبکه ( (TRC20  بسیار ارزان و اقتصادی می باشد. این شبکه بر بستر بلاکچین اختصاصی رمز ارز ترون  (TRON) تعلق دارد. در مقایسه با کارمزدهای پرداختی در این شبکه در مقایسه با ERC20 ، بسیار ناچیز است.

 

صفحه اصلی سایت

تولید محتوا در چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها