شبکه keep چیست ؟

شبکه keep چیست ؟

شبکه keep چیست ؟

شبکه keep پروتکلی متن باز و مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به کاربران بلاک چین های عمومی این اجازه را می دهد که ذخیره سازی ، نگه داری و انتقال داده ها را به صورت خصوصی و با رمزنگاری انجام دهند. مدیریت اپلیکیشن های غیرمتمرکز ایجاد شده روی شبکه keep بدون افشای اطلاعات خصوصی کاربران انجام می شود. شبکه keep با دارا بودن این ویژگی خاص ، در اکو سیستم دیفای اتریوم ، توانست به جایگاه ویژه و مهمی برسد.

تاریخچه شبکه keep
مت لونگو ( matt luongo ) و کوربین پون ( corbin pon ) که هر دو در صنعت کریپتو خبره بودند ، شبکه keep را در سال 2017 (1396 ) تاسیس کردند.
مت و کوربین قبل از ساخت شبکه keep ، در سال 2014 اپلیکیشن خرید بیت کوین فولد ( fold ) را راه اندازی کرده بودند. آنها در زمانی که روی اپلیکیشن فولد به این نتیجه رسیدند که برای بهبود حریم خصوصی کاربران، فضای بلاک چین به ابزار قدرتمند تری نیاز دارد به همین دلیل آنها ایده جالب و جدیدی را ارائه دادند. ایده ای که باعث افزایش امنیت برای اطلاعات خصوصی کاربران در بلاک چین های عمومی می شد . مت و کوربین با این ایده شبکه کیپ را طراحی کردند.
تیم توسعه keep دارای متخصصان مختلفی است که برای نشان دادن ایمنی بالایی که این شبکه داراست برای کسانی که بتوانند باگ های امنیتی این شبکه را پیدا کنند جایزه تعیین کرده است.علاوه بر تمامی اینها، این شرکت ادعا دارد که بیمه شده است و در صورت بروز مشکلی می تواند خسارت کاربران را پرداخت کند.

شبکه keep چیست ؟

شبکه keep چگونه کار می کند؟
شبکه keep با ترکیبی از قرارداد های هوشمند و فضاهای برون زنجیره ای (به نام کیپ) از داده های خصوصی محافظت می کند. داده های خصوصی در این شبکه secret یا راز نامیده شده اند . تمام تراکنش های مربوط به داده ها شفاف و دارای قابلست حسابرسی هستند بدون آنکه محتوای داده ها در دسترس عموم باشد.علاوه بر این ها انتقال، ذخیره و نگهداری داده ها کاملا خصوصی است.

شبکه keep چیست ؟

فضاهای کیپ به‌طور‌غیرمتمرکز و خارج از بلاک چین ایجاد و ذخیره و نگه‌داری می‌شوند و حتی برای شرکت پشتیبان پروتکل کیپ نیز دسترس‌پذیر نیستند. هرگاه کاربری به فضای «کیپ» برای نگه‌داری «راز» خود احتیاج داشته باشد، قرارداد هوشمندی را به‌صورت درون‌زنجیره‌ای اجرا می‌کند تا برای ایجاد کیپ‌های خارج‌ از زنجیره درخواست ارسال شود.

اکووایزر :  شبکه Keep چیست ؟ بخش 2

فضاهای کیپ خارج از بلاک چین و به طور غیر متمرکز ایجاد، ذخیره و نگهداری میشود. این اطلاعات حتی در اختیار شرکت پشتیبان پروتکل کیپ نیزقرار نمی گیرد. زمانی که کاربر برای نگهداری داده های خصوصی و یا راز به فضای کیپ احتیاج داشته باشد لازم است قرارداد زنجیره ای را انجام دهد تا برای ایجاد فضای کیپ خارج از بلاک چین درخواست ارسال کند.
شبکه keep پس از بررسی و تائید درخواست کاربر فضای لازم را ایجاد کرده و کلید های رمزنگاری شده ای را به کاربر می دهد. کاربر با استفاده از این کلید ها می تواند به صورت خصوصی به کیپ مورد نظر دسترسی داشته باشد.
داده های خصوصی و یا راز با کمک فناووری های رمز نگاری شده یا الگوریتم ها امنیتشان تامین می شود. این امنیت با استفاده از رایانش چند جانبه ایمن ( sMPC ) انجام می شود.
شبکه Keep در شبکه اتریوم فعالیت دارد. این شبکه از امنیت و شهرت بالایی به دلیل استفاده از بزرگترین اکو سیستم جهان، Dapp ، برخوردار است. شبکه Keep امروزه یکی از مهم ترین و حیاتی ترین حوزه dapp اتریوم است.

شبکه keep چیست ؟

نحوه مشارکت در شبکه Keep
راز ها ( داده های خصوصی ) در کیپ به بخش های مختلفی تقسیم شده و پس از انجام این مرحله و با یک دیگر ادغام می شوند. این داده ها به صورت کاملا خصوصی، ایمن و بدون افشای محتوا ها به عرضه دهندگان کیپ، ارسال می شوند. با سهام گذاری مصدار مشخصی ارز دیجیتال کیپ نتورک، عرضه دهندگان و محافظت کنندگان که به آن ها نود نیز گفته می شود می توانند در شبکه مشارکت کنند.

خدمات نود های کیپ
signer یا نود های کیپ ، خدماتی مانند محاسبات، ذخیره سازی و رمزنگاری ارائه می دهد. برای جلوگیری از هرگونه رفتار مخرب مانند تبانی و تقلب نود ها برای سرقت اطلاعات، نود ها به صورت تصادفی و از پروتکل تصادفی بیکن ( keep random beacon ) انتخاب می شوند. همچنین در صورت انجام کار صادقانه، نود ها، توکن keep را به عنوان پاداش دریافت می کنند و به عنوان جریمه در صورتی که کار نودی مخرب باشد سهام گذاری خود در توکن را از دست می دهند.

اکووایزر :  شبکه Keep چیست ؟ بخش 2

شبکه keep چیست ؟

سهام گذاری در شبکه Keep و کسب در آمد
کاربران شبکه کیپ می توانند با سهام گذاری و یا واگذاری دارایی های خود نیز می توانند کسب در آمد کنند. منظور از واگذاری دارایی این است که کاربر دارایی اش واگذار میکند تا در سود سهام شریک شود. شاید از خود بپرسید چرا سهام گذاری؟! در این زمان بسیاری از افراد برای کسب در آمد این راه را انتخاب می کنند زیرا سود سهام گذاری در شبکه کیپ سالانه 21 درصد است.

 

صفحه نخست

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها