معامله گری و دیگر هیج

معامله گری و دیگر هیچ

به نام خدا

معامله گری و دیگر هیج

اکو وایزر

طبق آمار منتشر شده از سوی نهاد های مختلف مانند سازمان Prudential financial شغل معامله گری یکی از سخت ترین در عین حال خطرناک ترین شغل های دنیاست و بر خلاف باور های عامیانه و سهل انگارانه که معامله گری را تنها خرید و فروش یک کالا تصور می کنند اصلا شغل راحتی نیست. پس ار بررسی های جامعی که بر روی هزاران معامله گر بازار های مالی صورت گرفته مشخص گردیده از بین افرادی که این کار را شروع کرده اند بعد از 5 سال تنها 7 درصد آنان به کار خود ادامه داده اند و بقیه از این کار کنار کشده اند. حذف 93 درصدی گویای آن است که بازار مالی به همه می فهماند که اینجا، جای یک شب پول دار شدن نیست!!!

نکته :

اما نکته جالب تر آن است که از بین این 7 درصد که در بازی باقی مانده اند، تنها 5 درصد از معامله گران به هدف اصلی یعنی سود مستمر و رویای استقلال مالی رسیده اند. یکی از جنبه های پنهان بازار که تقریبا همه مبتدی ها و کسانی که رویای بزرگی در سر دارند فراموش میکنند این است “که بازار با کسی شوخی ندارد و اگر سودی کسب کردید و ندانستید از کجا آمده است بدانید قطعا بازار آن سود را از شما خواهد گرفت!!!”
مطلب بسیار تامل بر انگیز این است که 95 درصد آدم هایی که شغل معامله گری را رها کرده اند الزاما جزء افراد کم هوش و تنبل نبوده اند بلکه اکثریت افراد بسیار باهوش و موفق در شغل خود بوده اند که همین امر نشان دهنده تفاوت بزرگ این شغل با دیگر شغل های جامعه می باشد.

اکو وایزر

بازار مالی :

پس بر اساس این آمار میتوان این تصور را داشت که بازار های مالی، یک کوره پول سوزی ست تا ماشین خلق ثروت!!! پس چه چیزی مردم را جذب بازار های مالی کرده است و چه عاملی آدم ها را در این بازار نگه می دارد؟؟

پاسخ رویای سود مرکب است. فرض کنید شما به اندازه 100 میلیون تومان پول دارید و روزی تنها 1 درصد از بازار سود بگیرید .
در پایان سال پول شما به اندازه 38 برابر رشد خواهد کرد یعنی سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان!!! این میزان سود رقم بسیار جذابی است که همه را با ظاهر زیبای خود جذب بازار مالی میکند. در حقیقت معامله گری تنها شغلی است که اثر مرکب به خوبی خود را نشان می دهد.
سوال دیگری که مطرح می شود این است که آن 5 درصد معامله گران موفق چه کاری انجام می دهند که دیگران نمی توانند؟؟چگونه رفتار میکنند و در ذهنشان چه میگذرد که توانسته اند بر بازار مسلط شده و همچون دریانوردی ماهر در مقابل امواج سهمگین بازار مقاومت کنند و پیروز شوند؟؟؟

اکووایزر :  با صرافی نوبیتکس آشنا شوید

( مارک داگلاس نویسنده کتاب پرفروش معامله گر منضبط اینگونه پاسخ این سوال را می دهد ، مهم ترین ویژگی این افراد این است که افراد موفق مفهوم ریسک را به خوبی می‌فهمند و از آن مهم تر روش های بسیار دقیقی برای کنترل آن بکار میبرند )

طبق نظر رابرت کیوساکی در کتاب چها راه پول سازی، افراد به چهار دسته شغلی تقسیم می‌شوند:

⦁ دسته کارمندان (Employee)

این دسته از افراد به دنبال شغل همیشگی هستند و وقت خود را میفروشند و بجای آن یک حقوق به اصطلاح بخور نمیری بدست می آورند و تقریبا هیچگونه ریسکی را در زندگی شغلی خود تجربه نمی کنند و در نهایت با حقوق بازنشستگی که می‌گیرند تا اخر عمر زندگی میکنند.

اکو وایزر

⦁ دسته خویش فرمایان (Self-employee)

مانند صاحبان کافه و پیتزا فروشی ها شعار این افراد این است که اگر میخواهی کاری را انجام دهی سعی کن خودت ان را آنجام دهی.
در واقع این افراد صاحب کسب و کار شخصی خوده هستند و مفهوم ریسک و چرخه های بازار های مالی را تا حدودی درک میکنند.

⦁ صاحبان کسب و کار (Business owner)

افراد مثل بیل گیتس، ایلان ماسک، جف بزوس و استیو جابز در این دسته قرار میگیرند و شعارشان داشتن سیستمی نیرومند و شبکه کاری خلاق با استفاده از افراد باهوش که دارای یک ایده خوب و خلاقانه باشند. این افراد شرکت خود را به تنهایی اداره نمی کنند و وظایف را تقسیم میکنند و با دنیای از استرس و نگرانی سیستم خود را کنترل می کنند و در نتیجه افراد این دسته تا حدود بیشتری نسبت به دو دسته قبلی با مفهوم ریسک آشنا هستند.

اکو وایزر

⦁ سرمایه گذار (Investor)

شناخته شده ترین فرد این دسته وارن بافت می باشد که سهام شرکتی را با برنامه 10 تا 15 ساله خرید و نگهداری میکند. مهم ترین ویژگی این افراد این که از پول برای بدست اوردن پول استفاده میکنند و برخلاف دسته قبلی (صاحبان کسب و کار) نیازی به کارگروهی و استفاده از افراد ماهر برای پول در اوردن ندارند. ولی این افراد در دنیای پر از استرس و ریسک و خطر زندگی میکنند ،شغل معامله گری نیز با همین دسته ارتباط دارد و نکته قابل تامل این است که 95 درصد از افرادی که وارد این شغل میشوند از دسته کارمندان و شاید هم از دسته خویش فرمایان باشند که تقریبا هیچ شناختی از مفهوم ریسک ندارند که این همان دلیل اصلی شکست آن ها در بازار های مالی و خداحافظی همشگی آن ها با دنیای معامله گری است .معامله گری شغلی است که نیاز به آموزش، تجربه، صبر و استقامت دارد تا شما را به رویای بزرگ سود مستمر و در نهایت به استقلال مالی برساند.

اکووایزر :  نقشه راه اقتصاد کلان(دوره بینش مالی)

صفحه نخست

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها