همه چیز درباره اتریوم

همه چیز درباره اتریوم

به نام خدا

همه چیز درباره ارز اتریوم :

می توان گفت اتریوم Ethereum نسل دوم ارز های دیجیتال می باشد و یک پلتفرم است ،که علاوه بر پشتیبانی فعالیت های مربوط به پول دیجیتال امکان انجام قرارداد های مختلف را به صورت دیجیتال و غیر متمرکز فراهم نموده است. با اکوایزر در این مطلب همراه باشید .

 

اکوایزر

اتریوم چیست :

گفته می شود ارز دیجیتال آتریوم eth در بستر شبکه بلاک چین فعالیت می کند و پس از معرفی بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال در سال 2008 به بازار مالی دیجیتال جهان ، یک جوان روسی به نام ویتالیک بوترین با الهام از این ارز دیجیتال اقدام به خلق رمز ارزی با عنوان اتریوم Ethereum ) )کرد و موفق شد در سال 2015 رسما فعالیت خود را در بازار ارز دیجیتال آغاز کند. هدف او از خلق آتریوم eth این بود که شرایطی را فراهم کند تا علاوه بر فعالیت های پولی دیجیتال تمامی فعالیت های مالی دیگر را نیز بتوان در بستر دیجیتالی و به صورت غیر متمرکز بدون وجود واسطه ها به انجام رسانید. ( نکته قابل توجه دوستان اینکه اتریوم یک ارز دیجیتال است که در بستر شبکه بلاک چین به صورت غیر متمرکز فعالیت کرده و از آن علاوه بر انتقال پول دیجیتال امکان انجام قرار داد های هوشمند مختلف نیز در بازار مالی بدون واسطه و به صورت دیجیتال هم وجود دارد )

اکوایزر

ویژگی های ارز دیجیتال اتریوم چیست :

در دنیای ارز دیجیتال و در بین ارزهای مختلف مزایای متفاوت می توان یافت که درباره اتریوم گفته می شود ویژگی هایی دارد که سبب محبوبیت در بین فعالان بازار ارز شده است . از جمله ویژگی های آتریوم eth می توان اشاره کرد به :
فعالیت در بستر شبکه بلاک چین ، اتریوم یک پلتفرم دیجیتالی ست ، اترویم به دنبال حذف واسطه ها از تمام فعالیت های مالی است ، سرعت تراکنش در آن به اندازه انجام 15 تراکنش در ثانیه است ( که امتیاز محسوب می شود ) بدون محدودیت عرضه می شود ، اتریوم از امنیت بالایی برخوردار است ، نفوذ ناپذیر ، واحد پولی آن با نام Ether ) ) فعال می باشد .

اکوایزر

عملکرد هوشمند اتریوم :

اگر برایتان سوال پیش آمده است که قرارداد هوشمند چیست و عملکرد آن باید بدانید که قرار داد های هوشمند همانند قرارداد های معمولی می باشند ، اما برخی تفاوت ها باعث شده است تا با قرار داد های معمولی متمایز شود. به این صورت که اگر بین دونفر یک قرار داد بسته شود طبق آن باید کارها را انجام دهند و اگر یکی از طرفین کوتاهی کند دیگری می تواند از وی شکایت کند. اما در قرار داد های هوشمند برنامه نویسان هستند که موارد قرار داد را پیاده می کنند و در صورتی که اتفاق ناگواری در بین طرفین رخ دهد ، شبکه آن را پیگیری می کند. زمانی که یک قرار داد هوشمند اجرا می شود، دیگر هیچ فردی نمی تواند آن را دستکاری کند و یا در آن تغییراتی انجام دهد.

اکووایزر :  اکسکوینو مارکت چیست

اکوایزر

هدف چیست :

طبق گفته توسعه دهندگان این ارز، اتریوم ایجاد شده است تا برای حل نمودن امورات زندگی ما به بانک و نهاد های مشابه دیگر احتیاج نداشته باشیم. ( این سخن از جوزف لوبین Joe Lubin))یکی از توسعه دهندگان اتریوم می باشد) ویتالیک بوترین، بنیانگذاز اصلی آن، وایت پیپر این پروژه را در سال 2013 منشتر کرد و در سال 2015 این شبکه با عنوان متمرکز کردن همه چی شروع به کار کرد. باید بدانید که بوترین یکی از حامیان بیت کوین بود که با ایده از بیت کوین سپس چنین ایده ای را داد .

اکوایزر

تفاوت های اتریوم :

در این باره به طور دقیق نمی توان نظر داد ولیکن گفته می شود در حال حاضر از بیت کوین تنها 21 میلیون واحد در بازار عرضه شده و پس از پایان این 21 میلیون واحد، دیگر بیت کوینی تولید نمی شود. ولیکن این ارز، به صورت نامحدود در بازار عرضه شده است و برای ادامه نیز هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.( نکته قابل توجه اینکه در هر 14 ثانیه 2 اتریوم استخراج می شود ) باید بدانید که در اتریوم تراکنش ها هر 14 ثانیه تایید می شود و هر 14 ثانیه یک بلاک ایجاد می شود ، که در شبکه بیت کوین هر یک بلاک 10 دقیقه زمان می برد و این موضوع به این معنی است که تایید هر تراکنش نیاز به 10 دقیقه وقت دارد. تراکنش ها در اتریوم سریع تر از بیت کوین می باشند.

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها