انواع وام های بانکی

انواع وام های بانکی

به نام خدا

انواع وام های بانکی:

می توان گفت اعطای تسهیلات یا همان وام بانکی، به نوعی قرض و همچنین، یکی از راه های کسب درآمد برای بانک ها می باشد و ارائه دهندگان تسهیلات، با در نظر گرفتن شرایطی خاص، مقداری وجه نقد را در ازای دریافت سودی ثابت از آن، به درخواست کنندگان وام، می پردازند. با اکووایزر در این مطلب همراه باشید.

 

اکووایزر

انواع وام های بانکی

با وام های مختلف بانکی آشنا شوید:

باید گفت با شرایط اقتصادی کشور کارهایی مثل ازدواج، فرزندآوری، خرید طلا، مسکن و کالاها را با مشکل مواجه کرده است، وام‌ها می‌توانند به کاهش سختی این شرایط کمک کنند و پشتیبانی برای تأمین معیشت و اهداف اقتصادی مردم باشند.در این زمینه بهتر است ابتدا اطلاعاتی کسب کنید، تسهیلات بانکی، انواع مختلفی، مانند وام مشاغل خانگی دارند و هریک از این وام های بانکی، ممکن است، مختص به موسسات اعتباری خاص بوده و یا در اکثر بانک ها، در سراسر ایران، ارائه شوند. لازم به ذکر است با توجه به نوع وام مورد نظر افراد متقاضی دریافت تسهیلات، شرایط، مدارک، مبلغ وام، میزان اقساط تسهیلات و ضمانت آن ها، متفاوت، بوده است.
اما نحوه اعتبارسنجی بانکی در تمام انواع وام، یکسان می باشد.درباره موسسات وام دهنده نیز در ازای دریافت ضمانت هایی همانند، فیش های حقوقی، چک، سفته و غیره و بر اساس شرایط و نیاز درخواست کنندگان وام، مبلغی را از منابع بانکی، در اختیار آن ها، قرار می دهند. سپس در مرحله بعد، اصل وام را به همراه سود آن، از افراد متقاضی وام، به صورت اقساطی، دریافت می کنند. حال، با توجه به اهمیت شناخت انواع وام های بانکی، برای افراد متقاضی اخذ تسهیلات بانکی، در ادامه، با معرفی انواع وام بانکی، بررسی انواع تسهیلات بانک های مختلف و همچنین، تسهیلات مختلف، در انواع وام های بانکی ، در کشور ایران،آشنا می شوید .

 

اکووایزر

انواع وام های بانکی

انواع وام در ایران کدام است:

وام‌ها در ایران با مبالغ مختلف، بهره‌های مختلف و مدت‌زمان بازپرداخت مشخص در اختیار وام‌گیرندگان قرار می‌گیرند و باید متقاضیان دارای شرایط نیز می‌توانند بر حسب شرایط و نیاز خود، برای دریافت این وام‌ها اقدام کنند. به موارد زیر توجه کنید:
وام ازدواج با سود‌های بسیار کم وام ،مسکن به منظور افزایش توان خرید مسکن،وام فرزند برای به دنیا آمدن هر فرزند،وام طلا با امکان دریافت سریع و بدون ضامن وام مرابحه یا کمک هزینه خرید کالا،

 

اکووایزر

انواع وام های بانکی

فرزند آوری و وام بانکی :

گفته می شود برای تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عمل می‌کند. در این مورد وام فرزندآوری نیز نیازی به سپرده‌گذاری ندارد و فقط  دقت داشته باشید که این وام تنها به استان‌هایی تعلق می‌گیرد که شاخص افزایش جمعیت‌ آن‌ها زیر 2.5 درصد در سال باشد، یعنی، بسته به استان محل سکونت و در سال‌های متخلف ممکن است شرایط تعلق‌گرفتن وام متفاوت باشد.این تهسیلات به پدران متولدین اول فروردین 1400 به بعد تا حداکثر دو سال پس از تولد فرزند تعلق می‌گیرد.

اکووایزر :  سرمایه گذاری زیر 50 میلیون

این فرصت تنها یک‌بار به‌ازای هر فرزند به پدر تعلق‌گرفته و با افزایش تعداد فرزندان نیز افزایش می‌یابد.بانک‌هایی که معمولاً برای دریافت وام فرزندآوری می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، بانک‌های ملت،  پست‌بانک، رسالت، تجارت، ملی، قوامین، سپه، مسکن، رفاه، پارسیان، صادرات، آینده، اقتصاد نوین، شهر، کوثر، حکمت، ایران‌زمین، توسعه تعاون، دی، انصار، مهر ایران، سامان، امید، کشاورزی و سینا می باشند.

 

اکووایزر

انواع وام های بانکی

برای خرید طلا الان اقدام کنید:

انواع وام های بانکی که طلا نیز جز آن ها می باشد از قرار در بین بانک‌های مختلف اشکال بسیار متنوعی دارد. علت محبوبیت این مورد امکان دریافت سریع آن و عدم نیاز به ضامن فردی است. برای دریافت وام طلا می‌توانید طلای بی‌استفاده و کم استفادهٔ خود را به‌عنوان ضمانت به بانک‌ها ارائه دهید و در ازای آن‌ها وام طلا دریافت کنید.بانک‌هایی که وام طلا ارائه می‌دهند عموماً آن را به‌صورت وام قرض‌الحسنه و وام جعاله در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

مبلغ وام‌های جعاله نسبت به وام قرض‌الحسنه بیشتر است ،بعضی از بانک‌ها تنها سکه‌های طلا را به‌عنوان ضمانت قبول می‌کنند و بعضی دیگر نیز برای ارائهٔ وام طلا به سپرده‌گذاری نیاز دارند. در بعضی از موارد نیز نحوه پرداخت وام به‌صورت معمول و ماهانه نیست و برای مثال :شاید پس از یک سال کل مبلغ وام را به‌یک‌باره پرداخت کنید.

 

اکووایزر

انواع وام های بانکی

وام دیجیتال چیست چه شرایطی دارد :

می توان گفت در طی سال‌های اخیر پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهایی شکل گرفتند که شرایط دریافت وام و خرید کالا را آسان‌تر کرده‌اند. این پلتفرم‌ها با ارائه اعتبار به صورت آنلاین، امکان خرید اقساطی کالا و خدمات را برای کاربران با شرایط متنوع فراهم کرده‌اند و موسساتی که خدمات اعتباردهی آنلاین ارائه می‌کنند، با همکاری بانک‌های مختلف در جایگاه یک واسطه بین بانک و متقاضی وام عمل می‌کنند. در این بین بسیاری از بانک‌ها خدمات اعتباردهی برای خرید اقساطی کالا از طریق وام‌های خرد به صورت آنلاین یا آفلاین را ارائه می‌کنند.

 

اکووایزر

انواع وام های بانکی

وام ازدواج بانکی:

یکی از انواع وام های بانکی، تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج می باشد. در این نوع از انواع وام، دولت، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، برای تسهیل ازدواج جوانان، اقدام به ارائه این تسهیلات بانکی نموده و افراد متقاضی دریافت ایران وام، می توانند به صورت اینترنتی، از طریق سامانه وام ازدواج، به نشانی ve.cbi.ir، درخواست خود را ثبت کرده و سپس، با مراجعه به شعب بانک مورد نظر، برای دریافت وام ازدواج، اقدام کنند.

اکووایزر :  اسامی ملکه‌های اقتصاد

 

اکووایزر

انواع وام های بانکی

وام مرابحه به چه کسانی تعلق می گیرد:

وام مرابحه چیست و چگونه دریافت کنید، در لغت به معنی پرداخت بخشی از مبلغ یک کالا در ابتدای کار و پرداخت مابقی مبلغ آن به‌صورت قسطی می باشد. مرابحه که ممکن است کمتر در میان مردم شناخته شده باشد، یکی از انواع وام بوده که معمولاً برای خرید کالا از آن استفاده می‌شود.از جمله شرایط قطعی دریافت وام مرابحه، نداشتن چک برگشتی و بدهی بانکی است.بعضی از بانک‌ها این تسهیلات را به‌صورت کارت‌های اعتباری ارائه می‌دهند.  به‌این‌ترتیب علاوه بر پرداخت سریع‌تر مبلغ وام به متقاضیان، استفاده از مبلغ دریافت شده برای خرید کالای موردنیاز نیز راحت‌تر خواهد بود.

 

اکووایزر

انواع وام های بانکی

برای خرید خونه وام مسکن بگیر:

باتوجه‌به افزایش شدید قیمت مسکن در سال‌های اخیر، دریافت وام مسکن یکی از کاربردی‌ترین راه‌ها برای تأمین هزینه خرید خانه می باشد که در صورت امکان می توانید اقدام کنید ،برای دریافت وام مسکن، درآمد فرد باید منطبق با مبلغ وام باشد و به افرادی که توانایی پرداخت وام را نداشته باشند، وام خرید مسکن تعلق نخواهد گرفت. همچنین این مورد نیاز به سپرده‌گذاری دارد و حداقل سن لازم برای دریافت آن 18 سال است.برای املاکی که بیش از 25 سال قدمت داشته باشند، مبلغ تسهیلات کاهش خواهد یافت. نوع ضمانت این وام نیز از طریق دریافت سند ملک است. بانک مسکن به طور تخصصی به متقاضیان، وام خرید مسکن ارائه می‌کند.

کلام آخر:

حالا که در این مطلب درباره انواع وام های بانکی و شرایط آن‌ها صحبت کردیم. فراموش نکنید که اگر قصد دریافت هر کدام از این وام‌ها را دارید، در قدم اول باید به بانک دلخواه خود مراجعه کنید، تا مدارک لازم برای دریافت وام را تهیه کنید. در هر بانکی این مراحل و مدارک متفاوت است و مدت زمان مشخصی می‌طلبد.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها