سرمایه گذاری طلا یا دلار

سرمایه گذاری طلا یا دلار

 

به نام خدا

سرمایه گذاری طلا یا دلار:

می توان گفت سرمایه گذاری طلا یا دلار، یکی از بهترین روش‌های‌ سرمایه‌گذاری می باشد ، خرید طلا به قصد سرمایه‌گذاری، دارای مزایا و معایبی است، همان‌طور که خرید دلار هم می‌تواند مزایا و معایب خاصی داشته باشدم، ما در اکووایزر درباره شرایط ، دو روش سرمایه گذاری در طلا یا دلار را با شما بررسی می کنیم پس همراه ما باشید.

 

اکووایزر

سرمایه گذاری طلا یا دلار

چرا طلا برای سرمایه گذاری:

گفته می شود تورم و عدم ثبات اقتصادی باعث افزایش گرایش بیشتر افراد به سمت سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده ، دلایل متعددی برای سرمایه‌گذاری در طلا وجود دارد .اگر چه این بازار نیز ممکن است در کوتاه مدت به اندازه سایر روش‌های سرمایه‌گذاری بی‌ثبات باشد، اما در بلند مدت، طلا ارزش خود را به‌طور قابل توجهی حفظ می‌کند. برای همین یکی از دلایل اصلی خرید طلا برای سرمایه‌گذاری امنیت بالای آن در برابر تورم می باشد. باید بدانید در زمانی که تورم بالاست، سهام سقوط می‌کند، اما قیمت طلا معمولا نزدیک به همان قیمت قبلی باقی می ماند. (نکته  قابل توجه در نظر داشته باشید، زمانی که تورم طبیعی است، طلا بازده بالایی را که در بازار سهام مشاهده می‌شود، ارائه نخواهد داد.)
همچنین قدرت نقدشوندگی طلا نسبت به سایر روش‌ها همیشه بالاتربوده،طلا یکی از روش‌های ایمن و بدون ریسک در شرایط تورم کنونی است که موجب حفظ ارزش دارایی در دراز‌مدت خواهد شد.باید بدانید روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در طلا نیزوجود دارد که به دو دسته روش‌های سرمایه‌گذاری فیزیکی طلا و روش‌های سرمایه‌گذاری غیرفیزیکی آن تقسیم می‌شوند. درنتیجه افراد با قدرت سرمایه‌گذاری متنوع می‌توانند نسبت به بودجه خود، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری طلا را انتخاب کنند.

 

اکووایزر

سرمایه گذاری طلا یا دلار

مزایا و معایب سرمایه گذاری طلا:

حالا که به خوبی درباره شرایط خرید دلار می‌دانید، باید به داستان مزایای طلا برای سرمایه گذاری ورود کنیم.در ادامه بخوانید:

نقدشوندگی طلا ،همواره و به سرعت، امکان تبدیل شدن به پول نقد را دارد.

سهولت خرید،باید گفت خرید یا فروش طلا بسیار ساده و در دسترس می باشد.

سود بالا،قیمت طلاچه در بازارهای جهانی و چه در داخلی،همیشه روند مثبتی دارد.

اکووایزر :  سرمایه گذاری با 100 میلیون:بخش اول

در دسترس بودن، طلا هم مثل دلار، جنبه فیزیکی داشته و نزد شما به عنوان سرمایه‌گذار خواهدماند.

 

اکووایزر

سرمایه گذاری طلا یا دلار

معایب خرید طلا:

سرمایه گذاری در این زمینه ، در کنار مزایایی که ذکر کردیم قطعاً با معایبی هم همراه است. نهایتاً با دانستن این معایب، می‌توانید قضاوت نهایی را برای سرمایه گذاری روی طلا یا دلار داشته باشید، بخشی از مهم‌ترین معایب خرید طلا شامل:

ریسک نگهداری،فیزیکی طلا هم مثل دلار، نیاز به شرایطی با امنیت بالا دارد،

اجرت ساخت، مالیات و سود فروشنده در زمان خرید حساب شده ولی در زمانی که قصد فروش دارید حذف می‌شوند،با وجود صعودی بودن بازار، تحت تأثیر عوامل مختلف در سطح جهان، قیمت طلا نوسان پیدا می‌کند،با سرمایه‌های کوچک، نمی‌توانید در حد سرمایه‌گذاری طلا بخرید، البته صندوق‌های طلا در بورس، این مشکل را حل کرده‌اند. (طلای دست دوم که با نام طلای بدون اجرت نیز شناخته شده به طلایی گفته می‌شود که از طرف مصرف‌کننده فروخته شده و توسط مغازه‌دار خریداری و مجدد به شخص دیگری به فروش می‌رسد، خرید طلای دست دوم در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است، زیرا علاوه بر سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول خود می‌توانید از آن برای مصارف شخصی نیز استفاده کنید)

 

اکووایزر

سرمایه گذاری طلا یا دلار

چرا دلار برای سرمایه گذاری:

بررسی ها نشان داده با افزایش قیمت دلار، بسیاری سرمایه‌گذاران به سمت این بازار سرازیر شده‌اند، باید گفت خرید دلار با چالش‌هایی روبرو است. اگر قصد خرید دلار به صورت فیزیکی را داشته باشید، باید بدانید که امکان خریداری بیش از 2000دلار از صرافی‌های مجاز وجود ندارد. پس نکات زیر را در نظر داشته باشید:

قبل از مراجعه به صرافی، در سامانه ice.ir سفارشتان را ثبت کنید،برای نگهداری دلارها، راه مناسبی را در نظر داشته بگیرید،همچنین با نوسان بازار، دچار هیجان و خطا در خرید یا فروش نشوید.

 

اکووایزر

سرمایه گذاری طلا یا دلار

مزایای خرید دلار:

در دسترس بودن، سرمایه شما در دست خودتان می باشد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود همچنین در هر زمان که برای فروش اراده کنید، قابل نقد شدن است، همچنین قیمت دلار، حد واسط است و بر اساس اصول سرمایه‌گذاری، دامنه سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران خودمی‌کند،صاحب این ارز، پشتوانه خوبی برای پولش ایجاد کرده و احتمال سقوط ارزش سرمایه شما با بروز بحران، بسیار کم می باشد. خرید دلار با تداوم نرخ تورم بالا و افزایش انتظارات تورمی مردم، پیشنهاد می‌شود ولیکن این خرید بایستی در زمانی صورت بگیرید که ارزش ذاتی دلار کمتر از قیمت آن در بازار باشد، برای مثال نمی‌توانید در اوج افزایش ناگهانی قیمت، دلار بخرید.

اکووایزر :  سرمایه گذاری زیر 50 میلیون:(بخش 2)

 

اکووایزر

سرمایه گذاری طلا یا دلار

معایب خرید دلار:

در کنار شناخت مزایای هر چیزی مخصوصا در زمینه سرمایه گذاری بد نیس با معایب و ریسک خرید دلار به قصد سرمایه‌گذاری آشناشوید چرا که ایرادهای هر مورد، کمک می‌کند که بین سرمایه گذاری طلا یا دلار، انتخاب بهتری داشته باشید. برخی از مهم‌ترین معایب سرمایه‌گذاری در زمینه دلار، شامل:

پیش‌بینی درباره نوسان‌های قیمت دلار، به دلیل وابستگی به فاکتورهای فراوان و پیچیده، کار دشواری است پس حواستان باید جمع باشد،محدودیت خرید همانطور که گفتیم، خرید بیش از 2000 دلار به سادگی ممکن نمی باشد،در نظر داشته باشید نگهداری فیزیکی دلار با حساسیت و ریسک بالایی همراه خواهد بود.،در نهایت باید بدانید که وابستگی به مسائل سیاسی و اقتصاد آمریکا، این ارز بدون پشتوانه کشور صاحب آن، ارزشی ندارد و مسائل سیاسی یا اقتصادی، سریعاً آن را دچار نوسان می‌کند که باید ریسک آن را نیز بپذیرید.( اگر سوال این است چگونه از صرافی دلار بخریم باید بدانید که برای خرید دلار از صرافی بایستی نکاتی را در نظر بگیرید از جمله:خرید آن از صرافی‌های مجاز،دریافت فاکتور خرید وبررسی تقلبی نبودن اسکناس‌ها)

 

اکووایزر

سرمایه گذاری طلا یا دلار

کلام آخر:

در زمینه اینکه بهترین سرمایه گذاری طلا یا دلار است باید گفت هر دو سرمایه‌های فیزیکی با شیب مثبت از نظر قیمت هستند که نزد خودتان حفظ می‌کنید. البته هر کدام مزایا و معایب منحصر به فردی هم دارند که ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم و در نهایت خود شما تصمیم گیرنده هستید ، اکووایزر همراه اقتصادی شماست .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها