سرمایه گذاری مسکن و بازار املاک

سرمایه گذاری مسکن و بازار املاک

به نام خدا

سرمایه گذاری مسکن و بازار املاک :

سرمایه گذاری مسکن و بازار املاک : می توان گفت سرمایه گذاری در مسکن یکی از راه هایی می باشد که سرمایه گذاران به دلیل افزایش ثبات در دارایی و اطمینان از رشد سرمایه شان به سمت آن کشیده می شوند و همچنان به دنبال موقعیت های بهتر در مناطق مختلف کشور و خارج از کشور می باشند. سرمایه گذاری در ملک و املاک راه بسیار ساده ای نبوده و نیازمند دانش و شناخت کافی در این زمینه و توانایی در بررسی و سنجش موقعیت های مختلف منطقه ای می باشد ،سرمایه‌گذاری در بازار مسکن روش‌های مختلفی دارد. اگر قصد خرید ملک دارید باید حتما راه‌های کسب درآمد و نحوه خرید و فروش آن را بشناسید. بعلاوه، برای اینکه ریسک معاملات خود را کاهش دهید، بایستی مسیر و هدف خود را مشخص کنید. ما در اکووایزر حامی شما هستیم و می خواهیم شما را در این زمینه بیشتر آشنا کنیم پس در ادامه مطلب همراه ما باشید .

 

اکووایزر

سرمایه گذاری

سرمایه مناسب برای کسب سود:

می توان گفت زمانیکه به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، بازارهای زیادی برای اینکه پول خود را در آن قرار دهید و سود کسب کنید وجود دارد. بازار فارکس، اوراق ، ارزهای دیجیتال و املاک و مسکن گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند. مهم نیست که تا چه حد در زمینه سرمایه‌گذاری تجربه داشته باشید، بازار فارکس و ارزهای دیجیتال از بازارهای مالی پرنوسان و پرریسک هستند. سرمایه‌گذاری در بازار مسکن از شیوه‌های رضایت‌بخش و سودآور سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید. گفته می شود این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند درآمدهای کوتاه مدت و سودهای بلند مدت به همراه داشته باشد. برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن برخلاف سایر بازارهای مالی، شخص سرمایه‌گذار باید سرمایه زیادی داشته باشد. باید گفت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن همواره سودآور بوده، زیرا قیمت مسکن همیشه در حال رشد است. همین امر بازار مسکن را به یک بازار محبوب و جذاب در میان سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. اما، باید بدانید که این بازار نیز مانند سایر بازارهای سرمایه‌گذاری چالش‌ها و ریسک‌های خاص خود را دارد.

اکووایزر

 

سرمایه گذاری و شرایط اقتصاد کشور :

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رشد روز افزون تورم، بازار مسکن از جمله بازارهای کم نوسان و کم ریسک به حساب می‌آید. این بازار نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. اساسی‌ترین و مهم‌ترین رکن در سرمایه‌گذاری مسکن کسب اطلاعات کافی، بررسی بازار و شیوه‌های کسب درآمد از این مسیر است. همچنین با توجه به مقدار سرمایه و هدفی که تعیین می‌کنید، روش‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق خرید املاک و مستغلات وجود دارد. اگر به دنبال روشی آسان برای سرمایه‌گذاری بدون هیچگونه فعالیت اضافه هستید، می‌توانید پول خود را به یک ملک تبدیل کرده و منتظر بمانید که با رشد تورم قیمت ملک شما هم افزایش پیدا کند. ولیکن این روش از ساده‌ترین و متداول‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در مسکن است که به دلیل ضربه‌ای که به اقتصاد کشور می‌زند، پیشنهاد نمی‌شود.

اکووایزر :  آموزش های مالی برای فرزندان

 

اکووایزر

از روش‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک به روش ساخت ‌و ساز می توان اشاره کرد. در صورتیکه امکان خرید ملک و ساخت آن را دارید، با خرید یک ساختمان یا زمین می‌توانید اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. البته لازم است که برای این منظور توانایی ساخت ملک را داشته یا با راه‌های آن آشنا باشید. همچنین باید هزینه حقوق کارگران و خرید ملزومات ساخت یک ساختمان را هم در نظر بگیرید.اگر سرمایه کافی برای خرید ملک و ساخت را ندارید می‌توانید به صورت مشارکتی نیز اقدام کنید. به این ترتیب، به اندازه‌ای که سرمایه دارید در خرید ملک یا ساخت و ساز سهیم می‌شوید و به سود مشترک می‌رسید. فقط باید بر سر درصد سود خود با شریک‌تان یا پیمانکار به توافق برسید.خرید ساختمان قدیمی برای ساخت نیز می تواند از روش‌های سودآور در بازار مسکن باشد. با خرید خانه کلنگی یا قدیمی شما تنها هزینه‌ای نزدیک به هزینه زمین را پرداخت می‌کنید و بعد با ساخت مسکن جدید، ‌به سود قابل توجهی خواهید رسید. البته برای رسیدن به سود بیشتر باید سرمایه بیشتری داشته باشید.

 

اکووایزر

سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری در مسکن :

سرمایه گذاری در مسکن از مزایای زیادی برخودار است. کسی که به فکر سرمایه گذاری در ملک می باشد، احتمال ترس از دست دادن پول خود را می دهد بنابراین یکی از بهترین کارها برای جلوگیری از این حس سرمایه گذاری در مسکن می باشد. افرادی که اقدام به خریداری ملک یا خانه می کنند، می توانند از این طریق به صورت ماهانه کسب درآمد کنند. اجاره دادن و رهن خانه می تواند به صاحب ملک کمک کند تا مقداری سرمایه از ملک خود به دست آورد.همانطور که قبلا اشاره شد، یکی از مزایای سرمایه گذاری در ملک کسب سود بیشتر در آینده می باشد. در واقع کمتر دیده شده که قیمت خانه پس از خرید به شدت وفول کند، مگر آنکه اتفاق خاصی بیفتد. بنابراین می توان گفت یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری در بازار مسکن، تورم و افزایش قیمت سالانه و همچنین امکان تغییر کاربری آن می شود. این تغییر کاربری گاهی با کسب سود همراه می باشد.

 

اکووایزر

ثبات در بازار مسکن و ملک :

ثبات در بازار مسکن یکی از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در ملک می باشد. معمولا سرمایه گذارانی که در بازارهای دیگر مانند بورس، شغل آزاد و دیگر بازارهای مالی و تجاری مشغول به کار هستند با حجم بالایی از استرس مواجه می شوند که در بازار سرمایه گذاری در مسکن به این صورت و به آن شدت نمی باشد. ارزشمند بودن مسکن و ملک به دلیل محدودیت در عرصه در درجه بالایی قرار دارد. در واقع باید گفت که با اینکه زمین و ملک برای خرید در وسعت زیادی عرضه می شوند، اما هر زمین و ملکی قابلیت سرمایه گذاری در آن را ندارد و سرمایه گذار بایستی تمامی موارد تخصصی در این زمینه را در نظر گیرد. مزایای دیگری مثل ایجاد آسودگی خاطر برای صاحب ملک، خدمت به زیباسازی شهری و اجتماع به دلیل نوسازی بافت های فرسوده، و عدم امکان سرقت دارایی نیز وجود دارد که به نفع سرمایه گذاران در این حوزه می باشد. با تمام این موارد سرمایه گذاری جزئی از بهترین شغل ها در سراسر دنیا محسوب شده و دست کم هر یک از سرمایه گذاران بزرگ بخشی از نقدینگی خود را صرف این کار کرده اند.

اکووایزر :  انواع سرمایه گذاری

 

اکووایزر

زمین تجاری بخریم یا مسکونی :

یکی از رایج ترین سوال ها در این زمینه که باید در جواب بدانید : بازار املاک و معامله زمین‌های تجاری و مسکونی یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه‌گذاری در جهان است. زمین تجاری و مغازه نسبت به زمین‌های مسکونی و خانه قیمت بیشتری دارند که شاید مهم‌ترین عامل آن احتمال کسب سود بیشتر از زمین‌های تجاری باشد.اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که قیمت زمین تجاری با زمین مسکونی متفاوت است. در واقع معمولا زمین‌های تجاری قیمت بیشتری نسبت به زمین‌های مسکونی دارند که شاید مهم‌ترین دلیل آن امکان کسب درآمد بیشتر با سرمایه‌گذاری در زمین‌های تجاری باشد.از طرف دیگر، در تعیین ارزش یک زمین عوامل زیادی موثر هستند که بعضی از آن‌ها به طور یکسان هم روی زمین تجاری و هم روی زمین مسکونی اثر می‌گذارند. برخی از این عوامل نیز تاثیر بیشتری روی زمین تجاری دارند و بعضی دیگر نیز روی زمین مسکونی بیشتر اثر می‌گذارند.برای مثال محله و موقعیت مکانی زمین یکی از عواملی است که به صورت مشترک در تعیین قیمت زمین‌های تجاری و مسکونی اثرگذار است. به زبان ساده‌تر، هرچه به سمت مناطق بالانشین شهر برویم قیمت زمین‌های تجاری و مسکونی هر دو با افزایش روبه‌رو خواهند شد .

 

اکووایزر

معایب در زمینه سرمایه گذاری مسکن :

همانطور که اشاره کردیم امکان سرمایه‌گذاری در مسکن به روش‌های مختلف وجود دارد. هر یک از این روش‌ها نقاط ضعف و قوت خود را دارد. از معایب آن می توان اشاره کرد به :
نقدشوندگی پایین ،سرمایه مورد نیاز بالا ،انواع کلاهبرداری‌ها و تقلب در این بازار، طولانی مدت بودن سرمایه‌گذاری ،هزینه‌های اداری و هزینه معاملات بالا و چنین مواردی که بد نیس قبل از هر اقدام بررسی شود .

 

اکووایزر

کلام آخر اکووایزر :

اگر قصد ورود به بازار مسکن را دارید، برای جلوگیری از خسارت‌های کلان پیش از هر اقدامی اطلاعات کافی کسب کنید و در صورت نیاز از مشاوران متخصص کمک بگیرید. همچنین، باید دقت داشته باشید که زمان مناسبی برای خرید و فروش انتخاب کنید. ما سعی کردیم در این مطلب شیوه‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن، مزایا و معایب این بازار و ریسک‌هایی که این سرمایه‌گذاری به همراه دارد را معرفی کردیم تا شما را آگاه کنیم تا یک سرمایه گذاری خوب و آینده دار را برای خود رقم بزنید .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها