آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

به نام خدا

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال : گفته می شود قبل از اینکه بدانیم چگونه ارز دیجیتال بخریم یا بفروشیم بهتر است بر آشنایی عموم مردم با ارزهای دیجیتال مروری داشته باشیم. براساس یکی از نظرسنجی‌هایی که اخیرا فوربس ادوایزر (Forbes Advisor) انجام داده، ۹۰% شرکت‌کنندگان با بیت‌کوین آشنایی داشته‌اند که آن را به شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال تبدیل کرده است. از دیگر کوین‌های نام‌آشنا برای عموم مردم، می‌توان به اتریوم (۵۰%)، دوج کوین (۴۵%) و بایننس کوین (۳۶%) اشاره کرد. کوین‌های کمتر شناخته‌شده طبق این نظرسنجی شامل سولانا (۲۱%) و کاردانو (۱۸%) است.با این‌حال علی‌رغم شهرت ارزهای دیجیتال، این‌که چگونه ارز دیجیتال بخریم، می‌تواند برای کسانی که به‌تازگی قصد ورود به این بازار را دارند، مقداری گیج‌کننده باشد. اما، تا زمانی که از ریسک‌ها و خطرات این بازار آگاه باشید، یادگیری مراحل خرید و فروش کار سختی نخواهد بود ، در ادامه همراه اکووایزر باشید .

 

اکووایزر

آموزش خرید و فروش ار دیجیتال

نکات های لازم و کاربردی :

می توان گفت خرید و فروش ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها معمولا به‌واسطه صرافی‌هایی مانند کوکوین در خارج از ایران و صرافی‌های ایرانی مانند رمزینکس در ایران انجام می‌شود. برای انتخاب خرید و فروش ارز دیجیتال اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است. صرافی ارز دیجیتال، پلتفرم یا بستری است که در آن خریداران و فروشندگان برای معامله ارزهای دیجیتال با یکدیگر ملاقات می‌کنند. باید گفت صرافی‌ها اغلب کارمزدهای نسبتاً پایین و رابط‌های کاربری پیچیده با انواع معاملات و نمودارهای عملکردی پیشرفته دارند. وجود این موارد در ظاهر جذاب می‌تواند این صرافی‌ها را برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار ارز دیجیتال ترسناک یا حتی نامناسب کنند. علت آن‌هم تحریک و ترغیب کاربر به سرمایه‌گذاری بدون تحقیق است.
از برخی شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان می‌توان به جمینی (Gemini)، کوین‌بیس (Coinbase) و ای‌تورو (eToro) اشاره کرد. حالا دیگر صرافی‌هایی نیز در بازار جهانی وجود دارند که مورد استقبال ایرانیان بوده‌اند. از این صرافی‌ها می‌توان به کوکوین و کوینکس نیز اشاره کرد. نکته قابل توجه هنگام انتخاب صرافی دقت به قوانین صرافی مورد نظر می‌باشد. اگر صرافی خارجی قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد کاربران ایرانی یا موارد مربوط به احراز هویت دارد بهتر است محتاط باشید.

 

اکووایزر

ساعت انجام معاملات خرید و فروش :

انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته و در طول 7 روز هفته ممکن است. ولیکن وجود در برخی ساعات انجام معامله به خاطر نقدینگی بالاتر راحت تر است. شما با توجه به رفتار ارز دیجیتالی که قصد معامله بر روی آن را دارید، باید بهترین زمان را انتخاب کنید ،بهتر است پیش از ورود سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال به دقت نمودارهای قیمتی را بررسی کنید. سود 1000 درصد در بازار ارزهای دیجیتال حتی در مدت نسبتا کوتاه، غیرممکن نیست. درواقع همین سودهای نجومی بسیاری را به این بازار کشانده است، کسانی که تصور می کنند بدون دانش و فقط با انجام معاملات می توان سودهای هنگفت کسب کرد باید بدانید همان طور که ممکن است سود خوبی را کسب کنید، به همان اندازه ممکن است ضرر هم کنید ، پس مدیریت سرمایه را فراموش نکنید.بیش از 9000 ارز دیجیتال وجود دارند که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود، بررسی تمام ارزهای دیجیتال به عمر کوتاه ما قد نمی دهد و اصلا نیاز نیست. شما برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بهتر است در بهترین زمان، معاملاتی بر روی ارزهای دیجیتال شناخته شده داشته باشید. ارزهای دیجیتالی که حجم معاملات نسبتا بالایی داشته باشند و در رتبه های بالا قرار گرفته باشند. (برای شناسایی ارزهای دیجیتال بزرگ و شناخته شده می توانید به وبسایت بسیار مشهور کوین مارکت کپ مراجعه کنید و ارزهای دیجیتال لیست شده بر اساس بزرگی بازار رمزارز مورد نظر را مشاهده کنید ) .

اکووایزر :  ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

 

اکووایزر

آموزش خرید و فروش ار دیجیتال

شروع باز کردن حساب و احراز هویت :

وقتی ‌که صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید اقدام به باز کردن حساب کنید، بسته به صرافی و مبلغی که قصد خرید دارید، ممکن است مجبور شوید هویت خود را تأیید (احراز هویت) کنید. این یک گام اساسی برای جلوگیری از کلاه‌برداری و برآورده کردن الزامات نظارتی ضدپولشویی است که قانون‌گذاران صرافی‌ها را ملزم به اجرای آن کرده‌اند. نکته ممکن است تا زمانی که شما فرآیند احراز هویت خود را کامل نکرده‌اید، قادر به خرید یا فروش ارز دیجیتال نباشید. یک صرافی ممکن است از شما بخواهد که یک کپی از گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی یا پاسپورت خود را ارسال کنید و حتی یک عکس سلفی بارگذاری کنید تا ثابت شود که ظاهر شما با مدارکی که ارائه کرده‌اید، مطابقت دارد. برای خرید ارز دیجیتال،(آموزش خرید و فروش ار دیجیتال)
باید از کافی بودن موجودی حساب خود در صرافی مطمئن شوید. این ممکن است به معنای واریز پول به حساب آنها از طریق حساب بانکی یا پرداخت با دبیت کارت یا کارت اعتباری برای صرافی‌های خارجی باشد.بسته به صرافی و یا روش تامین مالی (عمدتا صرافی‌های خارجی)، ممکن است مجبور باشید چند روز صبر کنید تا بتوانید از پول واریزشده برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنید.زمانی که در مورد ارز دیجیتال مورد نظر خود برای خرید تصمیم‌گیری کردید، می‌توانید نماد یا تیکر (Ticker) آن (به عنوان مثال بیت کوین BTC است) و تعداد کوین‌ها یا توکن‌هایی که می‌خواهید بخرید را وارد کنید.

 

اکووایزر

نگهداری بعد از خرید :

در اکثر صرافی‌ها، می‌توانید کسری از ارزهای دیجیتال را خریداری کنید. به این صورت که به شما این امکان را می‌دهند تا تکه‌ای از کوین‌های گران‌قیمت مانند بیت‌کوین یا اتریوم را خریداری کرده و نگهداری کنید.نکته: اینجا باید این نکته را گوشزد کرد که تنها باید مقداری از سرمایه خود را وارد این بازار پرریسک کنید که توان از دست دادن آن را دارید ، صرافی‌های ارزهای دیجیتال تحت حمایت‌هایی مانند بیمه یا طرح جبران‌هایی مثل خدمات مالی بریتانیا نیستند و در معرض خطر سرقت یا هک نیز قرار دارند . حتی ممکن است دارندگان کریپتو در صورت فراموشی یا گم کردن رمزهای دسترسی به حساب خود، سرمایه‌شان را از دست بدهند ، به همین دلیل است که داشتن یک مکان ذخیره امن برای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است ،
به طور مثال می توانید ارز دیجیتال خود را در صرافی نگه‌دارید: بعد از خرید ارز دیجیتال، معمولاً و به‌صورت پیش‌فرض صرافی آن ارز دیجیتال را در یک کیف پول متصل به صرافی ذخیره می‌کند.اگر سرمایه‌گذار به ارائه‌دهنده‌ خدمات نگهداری‌ای که صرافی با آن کار می‌کند، اعتماد نداشته باشد یا بخواهد آن را به مکان امن‌تری منتقل کند، می‌تواند آن را از صرافی به یک کیف پول سرد یا گرم جداگانه انتقال دهد. بسته به صرافی و اندازه این انتقال، ممکن است مجبور به پرداخت کارمزد برداشت کمی برای انجام این کار شوید.

اکووایزر :  همه چیز درباره اتریوم

 

اکووایزر

آموزش خرید و فروش ار دیجیتال

برای خرید و فروش کیف پول داشته باش :

کیف پول‌های گرم (Hot Wallets): این نوع از کیف پول‌ها ارزهای دیجیتال را به صورت آنلاین ذخیره می‌کنند و در گجت‌های متصل به اینترنت مانند تبلت، کامپیوتر یا تلفن هوشمند اجرا می‌شوند. استفاده از کیف‌پول‌های گرم راحت است، (آموزش خرید و فروش ار دیجیتال )اما از آن‌جایی که به اینترنت متصل هستند، خطر سرقت بالاتری نیز دارند.کیف پول‌های سرد : (Cold wallets) از آن‌جایی که کیف پول‌های سرد به‌طور خودکار به اینترنت متصل نیستند، امن‌ترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال هستند. آنها به شکل دستگاه‌های اکسترنال مانند درایو USB یا هارد دیسک هستند، هولدرهای ارز دیجیتال باید مراقب کیف پول‌های سرد باشند، زیرا اگر رمز خود را گم کنند، دستگاه خراب شود یا از کار بیافتد، ممکن است دسترسی به آن ارز دیجیتال برای همیشه از بین برود. در حالی‌که همین امر ممکن است در مورد برخی کیف پول‌های داغ نیز اتفاق بیافتد، برخی از آنها توسط شرکت‌هایی اداره می‌شوند که می‌توانند به سرمایه‌گذاران کمک کنند تا در صورت بروز مشکل به حساب خود دسترسی مجدد پیدا کنند. از شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌های سرد می‌توان به کیف پول‌های لجر (Ledger)اشاره کرد.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها