نحوه مدیریت بیزینس و راه کارهای مالی

نحوه مدیریت بیزینس و راه کارهای مالی

به نام خدا

نحوه مدیریت بیزینس و راه کارهای مالی

نحوه مدیریت بیزینس و راه کارهای مالی : می توان گفت عبارتی است که معمولاً توسط مدیران کسب ‌و کار استفاده می‌شود. مدیریت مالی در واقع بر شیوه‌های مدیریت یک کسب‌وکار استوار می باشد. این روش‌ها شامل اخذ سیاست‌هایی است که باعث می‌شود ضمن پیشرفت مالی یک سازمان، افراد و شرکت‌های ذی‌نفع هم از سود خوبی بهره‌مند شوند . مدیریت بیزینس خیلی مهم بوده یکی از سرمایه داران بزرگ (وارن بافت) در یکی از سخنرانی‌های خود می‌گوید : هرگز فکر نکنید که کارکردن می‌تواند شما را سرمایه‌دار کند بلکه این مدیریت مالی است که می‌تواند شما را به ثروت برساند . در ادامه مطلب همراه اکووایزر باشید .

 

اکووایزر

راه کارهای کمک کننده :

باید گفت مدیریت منابع مالی توانمندی های جامعی به شما میدهند که از تمامی جهات همچون برنامه ریزی مالی، مدیریت، کنترل و تحلیل سازمان شما را بهبود میدهد. فرایندهای مالی و حسابداری و فعالیت ای مربوط به بودجه، تخصیص اعتبار، تحلیل گردش مالی، حساب های بانکی دریافت و پرداخت،
مدیریت دارایی و مدیریت بهره وری را ساده و خودکار می‎نمایند. به علاوه به بهبود دسترسی و صحت و به موقع بودن داده ای حیاتی مالی کمک می نماید.اگرچه ماژول ها و زیر ماژول های هر شرکت با دیگری می‎تواند متفاوت باشد، اما همه آنها قابلیت های زیر را به نحوی ارائه می‎دهند:
دفتر کل بینشی عمیق و کنترلی جامع روی حساب های دریافت و پرداخت، هزینه های حقوق و دستمزد، سفارشات و دیگر تراکنش های استاندارد فراهم می کند. کارکنان مالی همچنین کارها را با سرعت بیشتری انجام میدهند و دفاتر مختلف از کسب و کارهای مجرا را در یک صورت مالی واحد ترکیب می نمایند، ابزارهای کنترل و بودجه بندی که قابلیت حسابداری دقیق و به موقع،
حسابداری هزینه، هزینه محصول و مدیریت و بودجه بندی برای کل سازان و نیز به تفکیک هر دپارتمان را میدهد ، مدیریت نقدینگی برای کمک به ارزیابی و پیش بینی نیازمندی های نقدی، فرایندها و تراکنش هایی که تاثیر مستقیم روی گردش نقدینگی دارند ،سود سهام ها، گردش نقدینگی و دیگر فاکتورهای مهم مالی محسوب می شود و همچنین کنترل دارایی های ثابت برای بهینه کردن آن بوسیله آسان سازی روند ارزیابی، مالکیت، عملیات، نگهداری و ارزیابی دارایی های ثابت.

 

اکووایزر

افراد حرفه ای را استخدام کنید :

اگرچه کار آفرینان همیشه سعی می کنند برای کم کردن هزینه ها، تمام کارها را به تنهایی انجام دهند، اما در نهایت تلاش برای رسیدگی به امور حسابداری یا ثبت دفاتر مالیات به تنهایی، ممکن است هزینه های شما را بیشتر کند. استخدام یک حسابدار یا مدیر مالی با تجربه همواره می تواند راهی برای پس انداز به شما نشان دهد. از طرفی شما ار از دردسرهای جریمه های مالیاتی نیز نجات می دهد.
داشتن یک نرم افزار حسابداری مناسب نیز می تواند در این زمینه تا حد زیادی به شما کمک کند. همچنین هنگامی که کسب و کار شخصی خود را اداره می کنید، پرداخت های مشتری همچون جلیقه ی نجات شما می باشد پس ، اگر فاکتورهای شما پرداخت نشوند، قبض های شما پرداخت نمی شوند و اگر قبض های شما پرداخت نشوند، کسب و کار شما نمی تواند ادامه پیدا کند.
یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک سیاست پرداخت مشخص داشته باشید. مشتریان شما باید از سر رسید دقیق پرداخت ها و نحوه ی پرداخت اطلاع داشته باشند. همچنین باید بدانند در صورت تاخیر در پرداخت با چه واکنشی مواجه می شوند. درسته شما نمی توانید کسی را مجبور به پرداخت کنید، اما آنچه می توانید انجام دهید :فاکتورها را در اسرع وقت ارسال کنید. جدول زمانی پرداخت را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود پرداختها فراموش نمی شوند ،فاکتورهای ارسالی یا تأخیر در پرداخت ها را پیگیری کنید.

اکووایزر :  سرمایه گذاری با 100 میلیون: بخش دوم

 

اکووایزر

نحوه مدیریت بیزینس و راه کارهای مالی

بودجه بندی و صندوق اضطراری :

گفته می شود مهمترین قسمت هر برنامه بیزینسی، بخش بودجه آن است. اما وقتی هیچ سرنخی از آنچه قرار است به آن وارد شود ندارید، چگونه می توانید بودجه تعریف کنید؟ یکی از آسانترین نقاط برای شروع این است که تا جایی که می توانید هزینه های شخصی خود را به حداقل برسانید. بودجه را باید بسان یک برنامه مدون در نظر گرفت که به شما در تصمیم گیری منطقی درباره نحوه خرج کردن پول کمک می کند. به طور مثال : دسته بندی هایی ایجاد کنید که شامل هزینه های مسکن، حمل و نقل، مواد غذایی، حق عضویت ها و سرگرمی باشد و سپس روش هایی را برای کاهش هرچه بیشتر هزینه ها در هر گروه ارائه دهید. پس از انجام این کار باید بفهمید که برای تامین این هزینه ها به چه مبلغی نیاز دارید، در حالیکه مقداری از آن برای سرمایه گذاری مجدد در کسب و کارتان نیز باقی بماند.

 

اکووایزر

این باید هدف اصلی شما برای سودآوری باشد.صندوق اضطراری نوعی دارایی است که به سرعت ( کمتر از 3 روز) قابل نقد شدن است و برای چالش ‌های مالی غیرمنتظره و اجتناب‌ ناپذیر استفاده می ‌شود. یک صندوق اضطراری می تواند به شما کمک کند تا خود را از یک شرایط سخت خارج کنید. بعد از اینکه فهمیدید برای تأمین هزینه های شخصی و کاری خود به مدت یک ماه به چه مقدار پول نیاز دارید، آن را در عدد شش ضرب کنید و مطمئن شوید که همیشه این مبلغ را در صندوق اضطراری خود دارید. همچنین در دوره های رکود یا هنگامی با هزینه های برنامه ریزی نشده روبرو می شوید، ممکن است لازم باشد از صندوق اضطراری خود استفاده کنید. در واقع این صندوق برای همین طراحی شده است. اما اطمینان حاصل کنید که همیشه این بودجه را برای محافظت از خود در برابر هزینه ها یا شرایط پیش بینی نشده ی آینده دوباره پر می کنید.

اکووایزر

یک اصل مهم درک بازار سرمایه :

در نظر بگیرید یک شرکت برای این که در بازار سرمایه بتواند درآمد خوبی داشته باشد نباید فقط به فروش محصولات و خدمات خود متکی باشد و باید از راه‌های مختلفی برای کسب درآمد استفاده کند ، رشد اقتصادی یک مجموعه به سودی که به‌دست می‌آورد بستگی دارد و تدوین یک استراتژی مناسب برای این سودآوری وظیفه مدیر مالی آن مجموعه است.سودآوری یک شرکت به چندین عامل بستگی که عبارتند از : وضعیت اقتصادی، نوع قیمت‌گذاری، میزان عرضه و تقاضا و رقابتی که در صنعت وجود دارد، یک مدیر مالی توانا باید از تمام این عوامل آگاهی داشته باشد و تاثیر آن‌ها را برروی میزان سودآوری بررسی کند.

اکووایزر :  سرمایه گذاری زیر 50 میلیون

 

اکووایزر

رشد و توسعه اتفاقی نیست :

باید بدانید که این مرحله بخشی از مرحله‌ی رشد تجارت می باشد و توسعه درست بعد از ایجاد ثبات، رخ می‌دهد. شرکت باید اقدام به توسعه محصولات یا خدمات کند و در بازگشایی موقعیت‌های جدید قدم بردارد. این کار به سرعت باعث رشد شرکت می‌شود ، این مرحله و توسعه‌ی سریعش باعث ایجاد چالش‌های جدید برای صاحبان تجارت می‌شود و ممکن است این چالش، همان نقدینگی و در دسترس بودن منابع‌، باشد. اکثر تجارت‌های موفق در توسعه سریع با مشکل مواجه می‌شوند.
باید سیستم گزارش‌دهی‌تان را مدیریت کنید تا برگشت سود را در همه چیز اندازه بگیرید و از تصمیماتی که برای افزایش سود می‌گیرید مطمئن شوید.افرادی که دنبال بیزینس عالی هستند توسعه بیشتر را هم در نظر بگیرند و هوشمندانه و در مسیر درست، تلاش کنند. در این مرحله حتی، گاهی لازم است خروج از شرکت را در نظر بگیرند و یا حتی از فروش شرکت یا واگذاری کامل آن ممانعت کنند.وقتی شرکت وارد مرحله‌ی رشد می‌شود باید درآمد ثابتی داشته باشد و تعداد مشتری قابل توجهی داشته باشد.رابطه‌ی شما با دیگر مشتریان باید حداقل سه تا چهارساله باشد. مشتریان نباید مشکلی با مدل حسابداری داشته باشند و در حقیقت می بایست خدمات شما را به دیگران معرفی کنند، در این مرحله تجارت شما جایگاه‌ش را در صنعت پیدا خواهد کرد .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها