ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

مقدمه :

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟  هیچ مانعی برای رشد و توسعه میم کوین ها در فضای ارزهای دیجیتال وجود ندارد . این به دلیل عوامل متعددی است، اما عنصر اصلی موفقیت آنها، حمایت از یک جامعه قوی است تا ابزار واقعی . به عنوان مثال، ایلان ماسک از حامیان یک ارز دیجیتال با مضمون سگ به نام Dogecoin بود که به دلیل توییت‌های مکرر او درباره سگ‌ها و ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفت.

سکه SHIB چیست ؟

شیبا اینو نژاد اصلی سگ ژاپنی است که به عنوان نماد Dogecoin استفاده می شود . اکوسیستم شیبا اینو بر اساس اصول راهنمای توصیف شده در ” ووف کاغذ ” است ، نسخه سگی از کاغذ سفید که خطوط کلی پروژه ارزهای دیجیتال و نقشه های راه را برجسته می کند . SHIB یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است و اتریوم از دیگر پلتفرم‌ ها انتخاب شده است زیرا در حال حاضر قوی ، ایمن ، تثبیت شده است و امکان تمرکز زدایی واقعی را فراهم می‌کند .

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

برای مدت طولانی، توکن SHIB به عنوان یک ارز دیجیتال پمپ و تخلیه در نظر گرفته شده است، عمدتاً به این دلیل که درک کاربرد آن برای کاربران در دنیای واقعی دشوار است. با این حال، وب‌سایت آن اشاره می‌کند که توکن شیبا « یک توکن میم غیرمتمرکز است که به یک اکوسیستم پر جنب و جوش تبدیل شده است » و به قلب مردم آن تبدیل شده است، زیرا محبوبیت این نژاد سگ در جامعه کریپتو طنین‌انداز شده است.

چه کسی سکه شیبا اینو را ایجاد کرد؟

در سال 2020، یک فرد یا گروه ناشناس به نام ریوشی توکنی به نام این حیوان ایجاد کرد تا سری ارزهای دیجیتال میم سگ را ادامه دهد. پس از به دست آوردن ارزش زیادی در سال 2021، رسماً به رقیب دوج کوین تبدیل شد و فلوکی اینو، آکیتا اینو و دوگلون مارس را رهبری کرد .

در بازه زمانی یک ساله ، از آگوست 2020 – زمانی که ارز دیجیتال ایجاد شد – تا اکتبر 2021 ، سکه SHIB از پایین ترین سطح 0.000000000056 دلار به بالاترین سطح تاریخ 0.00008616 دلار و 150 میلیون درصد افزایش یافت .

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

همچنین ، یک لحظه مهم در تاریخ این سکه ، اهدای سخاوتمندانه 1 میلیارد دلاری در SHIB بود که مهندس ارشد و یکی از بنیانگذاران اتریوم ، ویتالیک بوترین ، برای کمک به مبارزه با شیوع ویرانگر کووید-19 در هند اعطا کرد ، و آن را به بزرگترین کمک مالی که تا کنون در هند داده شده است ، تبدیل کرده است .

چند سکه شیبا اینو وجود دارد؟

اولین جزء منحصر به فرد اکو سیستم شیبا اینو ، عرضه کل آن است . یک کوادریلیون ( 1+15 صفر ) توکن SHIB در آغاز در آگوست 2020 ضرب شد که بالاترین تعداد سکه ها یی است که تا کنون در فضای کریپتو تولید شده است .

پس از راه اندازی ، 50 درصد از عرضه شیبا اینو در صرافی غیر متمرکز Uniswap قفل شد . در اینجا ، کاربران تراکنش ‌های خودکار بین توکن‌ های ارز های دیجیتال در بلاک چین اتریوم را انجام می ‌دهند و از طریق قرارداد های هوشمند ارز های دیجیتال را به دست می ‌آورند و مبادله می‌ کنند .

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

این سیستم همچنین به عنوان یک پروتکل سازنده بازار خودکار ( AMM ) شناخته می شود که کاربران را تشویق می کند تا در ازای سهمی از کارمزد تراکنش ها و توکن های رایگان ، به ارائه دهندگان نقدینگی تبدیل شوند .

ریوشی SHIB نیمی دیگر از عرضه توکن را به ویتالیک بوترین منتقل کرد ، ظاهراً امیدوار بود که آنها را برای همیشه قفل کند . این تصمیم انتقاداتی را در اکو سیستم کریپتو برانگیخت : چرا مبلغی به این بزرگی را به فردی به این ثروت منتقل می‌کنیم و او با آن چه می‌کند ؟

اکووایزر :  کیف پول زنگو

بوترین زمانی که نیمی از دارایی خود را به صندوق امداد کووید هند واگذار کرد ، جامعه را خشنود کرد . با این حال ، او همچنان 45 درصد از کل عرضه SHIB را در اختیار داشت ، که باعث ایجاد شک و تردید در مورد تمرکز زدایی واقعی SHIB و حساسیت آن نسبت به نوسانات آینده شد .

پس از دریافت اعتراضات قابل توجه ، بنیانگذار اتریوم رکورد شکستن 410.24 تریلیون SHIB ( حدود 6.6 میلیارد دلار ) ، معادل 40 درصد از کل عرضه را تکمیل کرد که برای همیشه از گردش خارج شد .

در مجموع چند سکه شیبا اینو سوزانده شده است؟

حدود 41 درصد از سکه ها سوزانده می شوند ، به این معنی که دیگر در گردش نیستند ، از جمله مقدار زیادی که به بوترین ارسال شد ، که سپس اکثر آنها را سوزاند ، همانطور که قبلا ذکر شد .

SHIB تنها ارز دیجیتال سگی نیست که به یکی از بنیانگذاران اتریوم ارسال شده است . دوگلون ( ELON ) و آکیتا اینو ( AKITA )به دلیل محبوبیت این چهره برجسته ، به آدرس رمزنگاری بوترین فرستاده شدند .

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

تصمیم برای ارسال 50 درصد از سکه های در گردش به بوترین احتمالاً خطرناک بوده و با استانداردهای غیر متمرکز زنجیره بلوکی مطابقت ندارد. با این حال، به گفته توسعه دهندگان، در مورد تحویل سخاوتمندانه به Vitalik ، “هیچ عظمتی بدون نقطه آسیب پذیر وجود ندارد، و تا زمانی که VB ما را تحت فشار قرار ندهد، Shiba رشد می کند و زنده می ماند.”

آیا سکه شیبا هدفی دارد؟

سکه‌ های میم به این دلیل مشهور هستند که بیش از هر چیز دیگری توسط حمایت جامعه خود هدایت می‌ شوند . این مفهوم است که عمدتاً توسعه و قیمت آنها را هدایت می کند . در حالی که بسیاری سودمندی را در چنین هدفی نمی بینند ، اعضای جامعه معتقدند این همان چیزی است که تمرکز زدایی واقعی باید باشد و به رشد ارز های دیجیتال کمک می کند .

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

استفاده از سکه شیبا چگونه است ؟

Shiba Inu به چندین توکن تقسیم می شود که از عملکرد کل اکوسیستم ارز های دیجیتال پشتیبانی می کند :

توکنومیک شیبا اینو به سه توکن زیر بستگی دارد:

Shiba Inu (SHIB) : این ارز غالب پروژه است که در زمان راه اندازی ، مجموعاً 1 کوادریلیون توکن عرضه داشت . می توان آن را با هر یک از توکن های ERC20 اکوسیستم اتریوم مبادله کرد .

لیش ( LEASH ) : به عنوان دومین توکن در اکوسیستم شیبا اینو، LEASH در مجموع تنها 107646 توکن عرضه می‌ کند و در ابتدا یک توکن باز بنیاد مرتبط با قیمت Dogecoin بود . یک توکن rebase دارای یک پایه پولی انعطاف‌ پذیر است، زیرا عرضه آن افزایش یا کاهش می‌ یابد تا قیمت توکن را بدون تأثیر بر ارزش سهم کسی از سکه‌ ها تنظیم کند. عملکرد rebase بعداً برای همیشه خاموش شد و توکن به طراحی ERC20 خود بازگشت.

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

BONE : فقط در ShibaSwap موجود است و با عرضه کل 250,000,000 توکن ، BONE در نظر گرفته شده است که از نظر عرضه گردش بین دو توکن دیگر قرار گیرد .

اکوسیستم شیبا اینو همچنین شامل ابزارهای زیر است :
Shiba Swap : صرافی غیرمتمرکز ( DEX ) برای امور مالی غیر متمرکز
( DeFi ) جایی است که کاربران باید مکانی امن برای تجارت ارزهای دیجیتال بدون محدودیت های یک پلت فرم متمرکز پیدا کنند . در ادامه بیشتر به این مفهوم خواهیم پرداخت.

انکوباتور شیبا اینو :

قبلاً به عنوان جوجه کشی هنرمندان شناخته می شد ، این جایی است که افراد با استعداد ShibArmy می توانند خلاقیت خود را بروز دهند و آثار هنری خود را بسازند.
Shiboshis : شیبوشی ها 10000 توکن غیرقابل تعویض ( NFT ) هستند که در اکو سیستم Shiba Inu تولید شده و به طور دائم در بلاک چین اتریوم ثبت شده اند ، با ویژگی های متفاوتی که هر یک از آنها را منحصر به فرد و کلکسیونی می کند . آنها را می توان در پلتفرم محبوب NFT OpenSea و ShibaSwap بدون کارمزد خریداری و معامله کرد .

اکووایزر :  ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ShibaSwap چیست؟

موفقیت عظیم آزمایش شیبا ، توسعه دهندگان آن را به ایجاد پروژه دیگری سوق داده است ، یک صرافی غیر متمرکز در راستای پلتفرم های دیگری مانند UniSwap و SushiSwap .

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

اما چرا مبادله کنیم و معامله نکنیم؟ تفاوت در چیست؟

مفهوم مشابه است. با این حال ، در سال 2017، مشخص شد که نیاز به ” مبادله ” توکن ها به جای معامله آن ها به معنای سنتی وجود دارد . علاوه بر این ، یک معامله گر معمولا از بیت کوین استفاده می کند

برای خرید یا فروش آلت کوین از طریق یک صرافی معمولی. با «مبادله اتمی»، یک مبادله آنی دارایی های دیجیتال بین بلاک چین های مختلف بدون واسطه انجام می شود .

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

سو آپ های اتمی اکنون با توکن های پیچیده شده جایگزین شده اند، جایی که DeFi منشأ می گیرد. بر خلاف صرافی‌ های متمرکز مانند Binance و Coinbase، پلتفرم‌ های DeFi مانند Uniswap، SushiSwap و اکنون ShibaSwap به معامله‌ گران اجازه می‌ دهند تا توکن‌ ها را بدون دفترچه سفارش، نگهبان یا نقاط شکست واسطه‌ ای از هر نوع مبادله کنند .

سه رکن اصلی یک صرافی غیر متمرکز :

تاریخ انتشار ShibaSwap 6 ژوئیه  بود و شور و هیجان زیادی را برای ShibArmy به ارمغان آورد که انتظار راه اندازی این پلتفرم را به عنوان یک لحظه حیاتی در زندگی این ارز دیجیتال داشت .

صرافی ShibaSwap یک بازار ساز خودکار ( AMM ) است که از طریق قرارداد های هوشمند کار می کند و به معامله گران اجازه می دهد تا دارایی ها را به طور خودکار بدون دفترچه سفارش و کارمزد معاملاتی بیش از حد مبادله کنند . از اولین و محبوب ترین پلتفرم ، Uniswap، الهام گرفته شده است . با این حال ، تفاوت اصلی در قانون قفل شش ماهه برای 67 درصد از ارز های دیجیتال سرمایه گذاری شده در تامین حداکثر نقدینگی نهفته است . با قفل کردن دارایی‌ های خود ، سرمایه‌ گذاران مقداری سود کسب می‌ کنند.

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

SHIB، LEASH و BONE در ShibaSwap به روشی منحصر به فرد معامله می شوند که تکامل بعدی در پلتفرم های DeFi محسوب می شود. کاربران ShibaSwap می‌توانند هر یک از سه توکن
( BONE ‘ SHIBA ‘ LEASH ) ShibaInuرا Dig ( ارائه نقدینگی ) ، سیستم پاداش درآمد غیرفعال پیچیده و خلاقانه، سود کسب کنند .

نحوه خرید شیبا اینو :

SHIB و LEASH را می توان از طریق ShibaSwap، Uniswap و تعداد فزاینده ای از صرافی های متمرکز ( CEX ) خریداری و فروخت . در 16 سپتامبر 2021، توکن SHIB در Coinbase فهرست شد ، که به دیگر پلتفرم‌ های متمرکز مانند Binance، Huobi و Kucoin در تسهیل تجارت SHIB پیوست .

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

تیم توسعه Shiba Inu در مورد نقشه راه سکه بسیار محرمانه است. بنابراین، پیش‌ بینی آنچه در کارت‌ های این ارز دیجیتال در آینده نزدیک وجود دارد ، بسیار دشوار است . توسعه‌ دهندگان ممکن است تصمیم بگیرند که سکه‌ های دیگری را بسوزانند تا SHIB بیش از آنچه اکنون هست کاهش یابد و به افزایش قیمت کمک کنند . اخیراً متوجه شدیم که شیبا در حال آماده شدن برای ورود به Metaverse است و به زودی مقداری SHIB دیگر را می سوزاند که باعث کاهش بیشتر عرضه خواهد شد .

 

صفحه نخست

 

تولید محتوا چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها