ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

آشنایی با ارز دیجیتال Polygon :

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟  Polygon (MATIC) یکی از محبوب ترین راه حل های مقیاس بندی در بازار ارز های دیجیتال است. هدف Polygon ارائه تراکنش‌ های سریع‌ تر و ارزان‌ تر اتریوم و سایر پلتفرم‌ ها است. این کار با استفاده از زنجیره های جانبی که در کنار بلاک چین اصلی اجرا می شوند امکان پذیر است. در واقع، یک Polygon را می‌ توان به عنوان یک اکوسیستم سازگار با چندین بلاک چین مختلف توصیف کرد. در اکوسیستم Polygon، امکان ساخت اپلیکیشن یا انتقال اپلیکیشن ها از اتریوم یا سایر پلتفرم های مشابه برای دستیابی به تراکنش های سریع تر و هزینه های تراکنش کمتر وجود دارد.

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

معرفی کوتاه Polygon :

Polygon : چند ضلعی
نماد : MATIC
تاریخ انتشار : 2017
حداکثر عرضه : 10 میلیارد
تقسیم پذیری : 18 اعشاری

Polygon راه حلی برای چالش های مقیاس پذیری اتریوم ارائه می دهد. در طول سال‌ ها، محبوبیت باورنکردنی بلاک‌ چین اتریوم به محدودیت‌ های ظرفیت اتریوم منجر شده است. چالش مقیاس پذیری با افزایش کارمزد تراکنش به کاربران اتریوم نشان داده شده است.
کاربران Polygon می توانند ارز های رمز پایه مبتنی بر اتریوم را با استفاده از پل Polygon ( برنامه ای که دو بلاک چین را ترکیب می کند ) به اکو سیستم Polygon منتقل کرده و در صورت تمایل، آنها را به بلاک چین اتریوم بر گردانند .

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

MATIC چیست ؟

Polygon همچنین دارای رمزنگاری خاص خود به نام MATIC است که به عنوان یک توکن حاکمیتی برای اکوسیستم Polygon، پرداخت هزینه های تراکنش در شبکه Polygon و شرط بندی بر اساس الگوریتم اثبات سهام Polygon استفاده می شود.
ساخت اپلیکیشن با استفاده از Polygon :
ساخت اپلیکیشن های جدید در بالای Polygon بسیار شبیه اتریوم است. اتریوم بزرگترین جامعه توسعه دهندگان را در دنیای ارز های دیجیتال دارد. با استفاده از یک Polygon، آنها می توانند برنامه های کاربردی مقیاس پذیر تری نسبت به قبل بسازند. به لطف مقیاس پذیری بهتر، تراکنش ها در شبکه Polygon به طور قابل توجهی سریع تر و ارزان تر از شبکه اتریوم هستند. این یکی از دلایل اصلی است که بسیاری از برنامه‌ ها، به ویژه برنامه‌ هایی که در شبکه اتریوم اجرا می‌ شوند، در حال حاضر به شبکه Polygon مهاجرت می‌ کنند. با راه‌ حل Polygon، هزینه‌ های تراکنش دیگر مانعی برای استفاده از محبوب‌ ترین سرویس وام غیر متمرکز همتا به همتا در جهان، Aave ، یا سایر خدمات DeFi مبتنی بر اتریوم نیست.

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

تاریخچه Polygon :

داستان Polygon در سال 2017 آغاز شد، زمانی که پروژه ای که قبلاً با نام Matic شناخته می شد برای حل مشکلات مقیاس پذیری اتریوم تأسیس شد. توکن Matic به نام MATIC در سال 2019 با IEU ( پیشنهاد اولیه تبادل ) در صرافی ارز های دیجیتال Binance راه اندازی شد.
در تابستان 2020، Matic با انتشار شبکه اصلی خود یک گام مهم به جلو برداشت. انتشار شبکه Matic در بهترین زمان ممکن انجام شد، زیرا هزینه‌ های تراکنش شبکه اتریوم با هیپ DeFi تابستان 2020 افزایش یافت. افزایش هزینه‌ های تراکنش نشان داد که نیاز واقعی به یک راه‌ حل مقیاس‌ پذیری مانند Matic وجود دارد.
در اوایل سال 2021، Matic نام خود را به Polygon تغییر داد. با وجود تغییر نام تجاری، ارز خود Polygon هنوز به عنوان MATIC شناخته می شود. علاوه بر برند سازی مجدد، در ابتدای سال 2021 ، Polygon اعلام کرد که به ارائه راه حل مقیاس‌ پذیری برای اتریوم و سایر بلاک چین‌ ها ادامه خواهد داد.

اکووایزر :  ارز دیجیتال LEO چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

عملکرد اصلی Polygon :

هدف Polygon این است که یک غلظت بلاک چین باشد که به بلاک چین ها و برنامه های کاربردی توزیع شده اجازه می دهد تا راه حل مقیاس بندی را که به بهترین وجه با نیاز هایشان مطابقت دارد سفارشی کنند. Polygon زنجیره‌ های بلوکی را فعال می‌ کند و برنامه‌ های کاربردی توزیع‌ شده نیز می‌ توانند به هم متصل شوند تا شبکه گسترده‌ای از بلاک چین و برنامه‌ های کاربردی توزیع شده را تشکیل دهند.
راه حل های مقیاس بندی ارائه شده توسط Polygon بر اساس محلول های لایه 2 و زنجیره های جانبی هستند. لایه 2 یک اصطلاح کلی برای راه حل های مختلفی است که برای انجام تراکنش های خارج از شبکه اصلی طراحی شده اند. راه حل های لایه 2 از یک مدل امنیت شبکه توزیع شده برای تضمین امنیت خود استفاده می کنند. زنجیره های جانبی در کنار بلاک چین اصلی کار می کنند و مقیاس پذیری بهتری را برای شبکه اصلی امکان پذیر می کنند. زنجیره جانبی Polygon از staking مطابق با الگوریتم Proof of Stake در عملیات خود استفاده می کند. Staking به هر کسی که دارای توکن های MATIC است اجازه می دهد تا توکن های MATIC خود را به تعمیر و نگهداری شبکه قفل کند. غرامت پرداخت شده برای کار تعمیر و نگهداری بلاک چین، البته، با توکن های MATIC نیز پرداخت می شود.

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

Polygon یک اکوسیستم کامل را ایجاد کرده است که ترکیب چندین راه حل مختلف مقیاس بندی را آسان تر می کند. در حال حاضر، راه حل های مقیاس بندی ارائه شده توسط Polygon، زنجیره جانبی Polygon و همچنین فناوری به نام پلاسما هستند. پلاسما فناوری طراحی شده برای بهبود مقیاس پذیری اتریوم است که شامل چندین زنجیره کودک خارج از شبکه اصلی اتریوم است. پلاسما این امکان را برای هر برنامه ای فراهم می کند که زیر زنجیره پلاسما خود را ایجاد کند و ظرفیت زنجیره اصلی را برای استفاده های دیگر آزاد کند. علاوه بر زنجیره‌ های جانبی و پلاسما، Polygon همچنین با هدف فعال کردن راه‌ حل‌ های مختلف مقیاس‌ بندی جمع‌ آوری مجموعه های ZK ( مجموعه های خوش بینانه ) است که در آن تراکنش‌ ها قبل از ثبت در بلاک چین ، خارج از بلاک چین تایید می‌ شوند.

اکووایزر :  ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

تطبیق پذیری Polygon :

تطبیق پذیری Polygon به پروژه های جدید این امکان را می دهد که مکانیسم مقیاس بندی را که برای نیازهای شان مناسب است انتخاب کنند. چندین راه حل مقیاس بندی مختلف همچنین این امکان را فراهم می کند که اگر یک راه حل در آینده غالب شود، تمام برنامه های کاربردی ساخته شده در بالای Polygon را می توان به راحتی برای پشتیبانی از این راه حل غالب تغییر داد.

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

سازگاری با اتریوم :

Polygon به طور کامل با ماشین مجازی اتریوم ( EVM سازگار ) است. برنامه های کاربردی توزیع شده و قراردادهای هوشمند ساخته شده در بالای اتریوم را می توان به راحتی مستقیماً به Polygon منتقل کرد. سازگاری Polygon’s Ethereum به پروژه های متعددی که روی اتریوم اجرا می شوند این امکان را داده است تا از راه حل مقیاس پذیری Polygon در عملیات خود بهره ببرند.

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

Polygon به عنوان یک سرمایه گذاری :

Polygon یکی از محبوب ترین اکوسیستم ها در بازار ارز های دیجیتال است که راه حل های مقیاس بندی مختلفی را ارائه می دهد. Polygon با چندین بلاک چین مختلف سازگار است ، اما تمرکز اصلی آن بر حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم بوده است. محبوبیت اکوسیستم اتریوم بر موفقیت Polygon نیز تأثیر می گذارد.

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

محبوبیت Polygon :

با راه حل Polygon، اکوسیستم ها می توانند بهتر از قبل مقیاس شوند. رشد گسترده کاربران و برنامه های کاربردی در بلاک چین های مختلف نیاز واقعی به یک راه حل مقیاس پذیر مانند Polygon را نشان داده است و همین دلیل محبوب شدن این ارز است.

توسعه Polygon :

کار توسعه Polygon فعال است و استفاده از آن به طور مداوم در حال رشد است. گزینه‌ های مختلف مقیاس‌ پذیری Polygon، Polygon را به یک راه‌ حل مقیاس‌ بندی بسیار همه‌ کاره تبدیل می‌ کند. Polygon به ویژه در برنامه های مبتنی بر اتریوم محبوبیت زیادی داشته است. برنامه‌ های بیشتر و بیشتری که بر روی اتریوم ساخته شده‌اند از راه‌ حل‌ های مقیاس‌ بندی ارائه شده توسط Polygon برای دستیابی به تراکنش‌ های سریع‌ تر و ارزان‌ تر استفاده می‌ کنند.

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

سرمایه گذاری در Polygon :

سرمایه گذاری در Polygon با خرید توکن Polygon به نام MATIC امکان پذیر است. در سال 2021، محبوبیت توکن MATIC Polygon به طور تصاعدی در بین سرمایه گذاران افزایش یافته است. فرض کنید نیاز به راه حل مقیاس بندی ارائه شده توسط Polygon وجود دارد و محبوبیت Polygon افزایش می یابد. طبیعتاً تأثیر مثبتی بر روند توکن MATIC نیز خواهد داشت.

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

ارز دیجیتال پولیگون Polygon چیست ؟

 

 

صفحه نخست

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها