ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

مقدمه :

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟ پولکادوت یکی دیگر از قاتل‌های بالقوه اتریوم است که سهم قابل توجهی در فضای کریپتو دارد. گاوین وود، یکی از بنیانگذاران اتریوم، این پلتفرم را برای اجرای چندین زنجیره به صورت موازی طراحی کرد. این یکی از خلاقانه ترین پروژه ها در فضای رمزنگاری است که ارتباطی بین شبکه های مختلف بلاک چین برقرار می کند . این بدان معناست که بیت کوین ، اتریوم و سایر شبکه های ناسازگار می توانند با استفاده از این پروتکل ارزش و داده را مبادله کنند . پروژه Polkadot در سال 2016 راه اندازی شد و توکن اصلی آن، DOT ، در آگوست 2020 در بازار معرفی شد . این پروژه زمانی که در ژوئن 2021 در coinbase فهرست شد محبوبیت بیشتری پیدا کرد .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

تاریخچه پولکادوت :

پولکادوت زاییده فکر گاوین وود ، یکی از بنیانگذاران اتریوم است که زبان قرارداد هوشمند solidity را اختراع کرد . Dr.Wood اولین پیش نویس Polkadot را در اکتبر 2016 منتشر کرد . هدف او معرفی یک نسخه خرد شده از اتریوم بود.
در سال 2017 ، دکتر وود بنیاد Web3 را با همکاری پیتر زابان از Parity تأسیس کرد . این موسسه غیرانتفاعی برای حمایت از تحقیق و توسعه پروژه معرفی شد . بنیاد Web3 حدود 145 میلیون دلار برای این پروژه از طریق اولین فروش توکن در اکتبر 2017 جمع آوری کرد . سپس Parity Technologies برای توسعه پروژه انتخاب شد ؛ اما یک مشکل زمانی ظاهر شد که شخصی قرارداد Parity Multisig را در نوامبر 2017 هک کرد و حدود 90 میلیون دلار ETH را برای همیشه مسدود کرد . پولکادوت دادخواستی را برای یافتن راهی برای آزادسازی این وجوه به انجمن اتریوم ارسال کرد ،اما مشکل هنوز حل نشده است . حتی پس از چنین ضرر بزرگی ، Web3 Foundation و Polkadot اعلام کردند که هنوز بودجه کافی برای تکمیل مراحل توسعه خود دارند . بنیاد Web3 مجدداً در سال 2019 فروش توکن خصوصی را برای جمع‌آوری بودجه مورد نیاز برای پروژه راه‌اندازی کرد و آنها این فروش را با یک ارزیابی موفق بسته‌اند . Polkadot آزمایش زنجیره رله خود را در می 2018 با معرفی چندین Proofs-of-Concept (PoC) آغاز کرد .

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟ این سازمان در آگوست 2019 ، کوساما ، یک شکل تصفیه نشده و حسابرسی نشده از این پروژه را به طور عمومی راه اندازی کرد . این شبکه قناری برای آزمایش تقسیم کردن ، سهامداری و حاکمیت در شرایط واقعی اقتصادی استفاده شد .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

شروع فعالیت اصلی پولکادوت :

اولین نامزد زنجیره اصلی پولکادوت در 27 مه 2020 راه اندازی شد که توسط شش اعتبارسنجی بنیاد Web3 مدیریت می شد زیرا اولین نسخه پولکادوت به عنوان یک شبکه اثبات اقتدار عمل می کرد . فاز دوم Polkadot در 18 ژوئن 2020 راه اندازی شد که به عنوان یک شبکه اثبات سهام نامزد شده فعالیت می کرد .
فاز سوم و چهارم Polkadot در جولای 2020 راه اندازی شد . این به روز رسانی ها برای توزیع حقوق حاکمیتی بین نهادهای مختلف راه اندازی شد .

اکووایزر :  ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارزش پولکادوت :

پولکادوت در حال حاضر با عرضه 1 میلیون توکن در میان 10 ارز دیجیتال برتر ( از نظر ارزش بازار ) قرار دارد . انتظار می رود تعداد توکن ها سالانه 10 درصد افزایش یابد . این توکن ها به شرکت کنندگانی که تراکنش ها را با قرار دادن توکن های خود اعتبارسنجی می کنند ، پاداش می دهد . توکن‌های باقی‌مانده در خزانه شبکه ذخیره می‌شوند تا مشارکت‌کنندگان را بر این اساس تشویق کنند .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

چه چیزی پولکادوت را متفاوت می کند ؟

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر ، پولکادوت یک پروتکل غیرمتمرکز و یک توکن دیجیتالی است که کاربران را قادر می‌سازد تا بدون معامله با واسطه ، وجوه خود را به یکدیگر منتقل کنند .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

دلیل محبوب شدن Polkadot :

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟دلیل محبوب شدن آن این است که نقشی حیاتی در پذیرش انبوه فناوری بلاک چین ایفا می کند . بیشتر شبکه‌های بلاک چین اطلاعات کمی با یکدیگر مبادله می‌کنند و به همین دلیل کاربران نمی‌توانند پول را از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر منتقل کنند .
آنها در صورت نیاز به ارسال یا دریافت پول از شخصی در آن بلاکچین خاص ، موظفند یک حساب جدید در یک شبکه بلاک چین ایجاد کنند . پولکادوت با معرفی بلاک چین های موازی ( پاراچین ) این شکاف را پر می کند . با استفاده از این پروتکل ، کاربران می توانند به طور ایمن داده ها / ارزش ها را بدون معامله با یک واسطه انتقال دهند . پاراچین ها همچنین توسعه دهندگان را با ایجاد یک پروژه استاندارد Dapp یا Defi که می تواند به راحتی بر روی همه پلتفرم ها اجرا شود ، تسهیل می کند . این امر به صرفه جویی در زمان و منابعی که توسعه دهندگان در حال حاضر برای ساخت برنامه در شبکه های رقیب استفاده می کنند کمک می کند .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

Polkadot چگونه کار می کند ؟

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر ، پولکادوت از یک پروتکل غیرمتمرکز برای انتقال وجوه از یک کیف پول دیجیتال به کیف دیگر استفاده می کند . بلاک چین پولکادوت تراکنش هایی را که با استفاده از پلتفرم آن انجام می شود ، مجاز و پخش می کند .
پولکادوت فقط محدود به مجوز دادن به تراکنش ها نیست ، بلکه می تواند بسیار بیشتر از این باشد . این شبکه امکان ایجاد سه نوع بلاک چین شامل زنجیره رله ، پاراچین و پل را فراهم می کند .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

زنجیره رله :

زنجیره رله مهمترین بخش این بلاک چین است که تراکنش ها در آن نهایی می شوند . این داده ها و تراکنش ها را در چندین زنجیره به صورت موازی پردازش می کند که به آن Parachains معروف است . زنجیره رله ظرفیت Polkadot را برای انجام 1000 تراکنش در ثانیه با جدا کردن افزودن تراکنش‌های جدید از فرآیند اعتبار سنجی افزایش می‌دهد .

اکووایزر :  همه چیز درباره اتریوم

بر خلاف نسل قدیم بلوckchains ، Polkadot شبکه را با استفاده از معماری خرد شده به بخش های جداگانه تقسیم می کند بنابراین، تراکنش ها به صورت موازی و نه متوالی پردازش می شوند . این لایه شبکه‌ ها را قادر می‌ سازد تا پروتکل ‌های جدیدی را با استفاده از مکانیسم PoS خود ترکیب کنند .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

پاراچین :

پاراچین ها در کنار زنجیره رله اجرا می شوند و مسئولیت تایید صحت تراکنش ها را بر عهده دارند. پاراچین به از بین بردن هزینه های بالا ، ازدحام و ناسازگاری بلاک چین های قدیمی کمک می کند و در عین حال قابلیت همکاری ، مقیاس پذیری و عملکرد زنجیره ای را بهبود می بخشد .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

پل ها :

Polkadot از این پروتکل ها برای تعامل با سایر بلاک چین ها استفاده می کند . توسعه دهندگان در حال حاضر روی ساختن پل با اتریوم ، کاسموس ، بیت کوین و EOS کار می کنند . با استفاده از این روش ، Polkadot به کاربران اجازه می دهد تا توکن ها را بدون استفاده از یک صرافی متمرکز مبادله کنند .

مزایا برای ذینفعان DOT :

دارندگان توکن DOT می‌توانند توکن‌های خود را در یک قرارداد خاص با استفاده از اجماع تایید شده اثبات سهام قفل کنند . سپس آنها می توانند یک یا چند نقش زیر را برای کسب برخی مزایا انجام دهند :

اعتبار سنجی : این شرکت کنندگان تراکنش های مختلف پردازش شده از طریق بلوک های پاراچین را تایید می کنند . این مشارکت کنندگان همچنین می توانند به تغییرات پیشنهادی برای شبکه رأی دهند .

نامزدها : این شرکت‌کنندگان توکن‌های DOT شرط‌بندی شده خود را به اعتبارسنجی‌های قابل اعتماد واگذار می‌کنند تا زنجیره رله را ایمن کنند .

ماهیگیران : این شرکت کنندگان مسئول گزارش رفتار بد به اعتبارسنجی ها هستند .

شرکت‌کنندگان در هنگام اجرای این نقش‌ها با قرار دادن نشانه‌های DOT خود ، پاداش‌های DOT دریافت می‌کنند .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

چشم انداز آینده پولکادوت :

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟ تمرکز پولکادوت روی ایجاد 150 پاراچین در سال 2022 است . این تیم در حال حاضر روی راه اندازی پل Parity کار می کند که پولکادوت را به کوساما متصل می کند . پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این برنامه ، آن‌ها پولکادوت را از طریق پل اسنوفورک به اتریوم متصل می‌کنند . این تیم معتقد است که پس از راه اندازی موفقیت آمیز این پروتکل ها ، شرکت کنندگان بیشتری پیدا خواهند کرد .

ارز دیجیتال پولکادوت DOT چیست ؟

ارز دیجیتال پولکادوت  DOT چیست ؟

نتیجه :

پولکادوت نقش مهمی در فضای رمزنگاری دارد زیرا برای پشتیبانی از پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال در سطح جهانی طراحی شده است. Polkadot بر حذف هزینه گاز و ازدحام تمرکز دارد و در عین حال به کاربران اجازه می دهد تا توکن های رمزنگاری مختلف را به آرامی مبادله کنند .

 

صفحه نخست

داده پردازی مهر چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها