ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال شیبا SHHIBA چیست؟

مقدمه :

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

لایت کوین یا ارز دیجیتال لایت کوین به طور گسترده ای به عنوان اولین ارز دیجیتال جایگزین در نظر گرفته می شود . این ارز در 13 اکتبر 2011 راه اندازی شد تا ” نقره ای برای طلای بیت کوین ” باشد و همچنان یکی از بزرگترین ارز های دیجیتال همتا به همتا (P2P) از نظر ارزش بازار است . لایت کوین از فناوری بلاک چین برای پیگیری همه تراکنش ها در یک دفتر کل غیرمتمرکز و عمومی استفاده می کند.

لایت کوین چیست ؟

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

لایت کوین بر روی یک بلاک چین منبع باز اجرا می شود که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شود. هر اپراتور گره لایت کوین یک کپی از هر بلاک چین دارد تا اطمینان حاصل کند که تراکنش های جدید با تاریخچه تراکنش های آن تناقض ندارند و ماینرها با گنجاندن تراکنش های جدید در بلوک های تازه استخراج شده به پردازش تراکنش های جدید کمک می کنند .
هر دو BTC و LTC را می توان استخراج کرد، که می تواند منجر به بلوک های یتیم شود . بلوک‌های یتیم زمانی تشکیل می‌شوند که دو ماینر تقریباً همزمان یک بلوک را استخراج می‌کنند ، که هر دو در ابتدا توسط زنجیره پذیرفته می‌شوند و سپس یکی را رد می‌کند .

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

مبادله اتمی :

مبادله اتمی یکی دیگر از مفاهیم لایت کوین است که قابلیت همکاری را به بلاک چین اضافه می کند و امکان داد و ستد چند ارز دیجیتال را بدون نیاز به مبادله آنها فراهم می کند .

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

تفاوت های لایت کوین و بیت کوین :

لایت کوین و بیت کوین چند تفاوت کلیدی دارند. تراکنش ها در لایت کوین سریعتر انجام می شود و ارز دیجیتال عرضه بیشتری دارد. از یک الگوریتم هش متفاوت برای حفظ منصفانه ماینینگ برای همه استفاده می‌کند، و اعتقاد بر این است که این تفاوت‌ها به موفقیت LTC کمک کرده است و در طول سال‌ها یکی از برترین ارزهای دیجیتال باقی می‌ماند.

پرداخت همتا به همتا در لایت کوین :

هیچ مرجع مرکزی نمی تواند پول شما را در لایت کوین مسدود کند زیرا این یک شبکه کاملاً غیر متمرکز است. فقط کاربران دارای اختیار کنترل و تصمیم گیری بر روی پول خود هستند . در نتیجه ، لایت کوین می تواند به عنوان یک سیستم پرداخت همتا به همتا (P2P) برای پرداخت به مردم در سراسر جهان بدون نیاز به واسطه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می‌توان از آن به عنوان پناهگاه یا بخشی از یک سبد ارز های دیجیتال متنوع استفاده کرد.

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

آیا لایت کوین از بیت کوین ایمن تر است ؟

قطعا همینطور است ! از آنجایی که هیچ کس فورک لایت کوین را بدون حفاظت رله انجام نمی دهد ، احتمالاً از بیت کوین ایمن تر است. با این حال ، نقدینگی برای مؤسسات رشد یافته ضروری است و بیت کوین به مراتب نقدینگی تر از لایت کوین است .

چه کسی لایت کوین را ایجاد کرد ؟

لایت کوین توسط چارلی لی فارغ التحصیل موسسه فناوری ماساچوست ایجاد شد . لی یک مهندس سابق گوگل است که در سال 2011 به بیت کوین علاقه مند شد و پس از ایجاد لایت کوین ، به عنوان مدیر مهندسی در سال 2013 به صرافی ارز های دیجیتال کوین بیس پیوست .

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

پس از پیوستن به صرافی کریپتو ، لی تا حد زیادی توسعه Litecoin را کنار گذاشت . در آن زمان ، او گفت که معتقد است کمک به مردم برای « مالک بیت کوین و نگهداری بیت کوین » مهم است زیرا لایت کوین « آماده رشد » نبود . در اواخر سال 2017 ، لی شرکت را ترک کرد تا به طور تمام وقت توسعه LTC را دنبال کند . در حال حاضر ، او به عنوان مدیر عامل بنیاد لایت کوین ، یک سازمان غیرانتفاعی که به پشتیبانی از ارز دیجیتال اختصاص داده شده است ، خدمت می کند .

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

چرا لایت کوین ایجاد شد؟

در اعلامیه خالق لایت کوین که در اکتبر 2011 در فروم بیت کوین تاک منتشر شد ، لی خاطرنشان کرد که می‌خواهد « سکه‌ای بسازد که نقره‌ای به طلای بیت‌کوین است » ، با استفاده از بهترین نوآوری ‌های بیت ‌کوین و سایر ارز های دیجیتال جایگزین فعال در آن زمان .
این ارز رمزنگاری شده پس از آن به وجود آمد که لی در تلاش برای ایجاد یک فورک از بلاک چین بیت کوین ، « با پایگاه کد بیت کوین بازی می کرد » . به گفته او ، در ابتدا ” عمدتا یک پروژه جانبی سرگرم کننده ” بود ، اما بعداً تکامل یافت .

اکووایزر :  همه چیز درباره اتریوم

لایت کوین به دلیل نوآوری های خود از جمله ترکیبی از سرعت انتشار سریع تر بلوک و استفاده از الگوریتم هش Scrypt، از دیگر ارز های دیجیتال جایگزین متمایز بود. همچنین تا حد زیادی از چیزی به نام premine اجتناب کرد ، که به سازندگان یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین اجازه می‌دهد تا قبل از راه‌ اندازی این پروژه برای عموم ، سکه ‌ها را استخراج کنند . Premining در ابتدا به عنوان راهی برای پاداش دادن به سازندگان پروژه و تأمین بودجه توسعه آن استفاده می شد .

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

در آن زمان ، بسیاری از اعضای جامعه خواهان ارز های جایگزین با راه اندازی منصفانه بودند ، مشابه راه اندازی بیت کوین . زمانی که لایت کوین راه‌اندازی شد ، لی به این نگرانی ‌ها پاسخ داد و گفت که یک فرد یا گروهی که تعداد زیادی از سکه‌ ها را کنترل می‌کنند و از آن ‌ها آن‌طور که صلاح می‌دانند استفاده می‌کنند « بر خلاف دیدگاه غیرمتمرکز بیت‌کوین است » .

یک هفته قبل از راه اندازی LTC، لی منتشر شد کد منبع و باینری آن تا افراد بتوانند قبل از پخش زنده آن را آزمایش کنند . زمان راه اندازی از طریق یک نظرسنجی در انجمن بیت کوین تاک تعیین شد تا اعضا بتوانند بهترین زمان را انتخاب کنند . همه می ‌توانستند همزمان ماینینگ را شروع کنند ، زیرا تاریخ راه‌اندازی را می‌دانستند و فقط باید یک تغییر ساده در فایل‌های خود ایجاد می‌کردند تا شروع به استخراج واقعی LTC کنند با این حال ، لایت کوین با یک امتیاز کوچک همراه شد . در مجموع 150 LTC به عنوان بلوک پیدایش – اولین بلوک در شبکه – و دو بلوک بعدی برای تایید اعتبار آن در ابتدا استخراج شد . زمانی که لایت کوین راه اندازی شد ، پاداش استخراج یک بلوک 50 LTC بود که اساساً در آن زمان بی ارزش بود.

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

لایت کوین ویژگی های جدیدی را به کار می گیرد :

تلاش‌های اولیه این ارز دیجیتال با اجرای چندین ویژگی پشتیبانی می‌شود که آن‌ها نیز پیشنهاد شده و بعداً در شبکه بیت‌کوین پیاده‌سازی شدند. این پیشرفت‌ها اغلب کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که شبکه می‌تواند تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه انجام دهد، بدون اینکه تمرکززدایی را به خطر بیندازد و از حفظ حریم خصوصی در حین تراکنش اطمینان حاصل کند.

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

شبکه رعد و برق :

شبکه لایتنینگ یک راه حل مقیاس پذیر است که اساسا یک لایه اضافی در بالای بلاک چین یک ارز دیجیتال ایجاد می کند. که در آن معاملات سریع و کارمزدها ناچیز است. آن لایه اضافی از کانال های پرداخت تولید شده توسط کاربر تشکیل شده است. در ابتدا برای پیاده سازی در بلاک چین بیت کوین طراحی شده بود.

مانند SegWit ، این شبکه برای اولین بار روی Litecoin پیاده سازی شد که بسیاری از آن برای آزمایش شبکه لایتنینگ در یک محیط اقتصادی واقعی استفاده کردند . راه حل لایه بندی لایه 2 بحث برانگیز است . به گفته منتقدان ، کاربران را به سمت کیف پول‌ های غیرقانونی سوق می‌دهد که کاربران باید گره خود را روی آن اجرا کنند .

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

Mimble Wimble

پروتکل Mimble Wimble یک پیاده سازی اصلاح شده از الگوریتم PoW است که زیربنای زنجیره بلوکی یک ارز دیجیتال است . از شناسایی ورودی ‌ها و خروجی‌ های فردی مرتبط با تراکنش‌ ها جلوگیری می‌ کند و حریم خصوصی را افزایش می‌دهد و قابلیت ردیابی را مبهم می‌کند .

لایت کوین یک شبکه آزمایشی Mimble Wimble را در اکتبر 2020 راه‌اندازی کرده است و توسعه‌دهنده اصلی آن روی آسان‌تر کردن آزمایش آن برای « کاربران غیر فنی لایت‌کوین » تمرکز کرده است . شایان ذکر است که هیچ اتفاق نظری در مورد این که بهترین راه برای استفاده از پروتکل Mimble Wimble در لایت کوین یا بیت کوین چیست وجود ندارد . برخی از توسعه دهندگان معتقدند که ادغام Mimble Wimble با پروتکل بیت کوین می تواند منجر به نتایج نامطلوب شود و بسیار دشوار است در نتیجه، برخی پیشنهاد کرده‌اند که می‌تواند به عنوان یک زنجیره جانبی برای لایت‌کوین یا بیت‌کوین پیاده‌سازی شود .

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

نصف شدن لایت کوین

تعداد جوایز لایت کوین ایجاد شده در هر بلوک در طول رویداد نصف شدن لایت کوین به نصف کاهش می یابد . هاوینگ لایت کوین که تقریباً هر چهار سال یکبار انجام می شود ، قدرت خرید ارز را حفظ می کند زیرا دارایی کمیاب با 84 میلیون سکه در گردش است .

در آگوست 2015 ، اولین نصف شدن قیمت لایت کوین انجام شد . اولین پاداش بلاک برای ماینرها 50 LTC بود . این مقدار متعاقبا به 25 LTC کاهش یافت و در آگوست 2019 ، پاداش استخراج لایت کوین از 25 به 12.5 LTC کاهش یافت. در 6 آگوست 2023، پیش بینی می شود که این انگیزه یک بار دیگر به نصف کاهش یابد و از 12.5 به 6.25 LTC برسد.

اکووایزر :  ارز دیجیتال USDC چیست ؟

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

از آنجایی که بسیاری از تجهیزات ماینینگ محبوب لایت کوین در تولید LTC کافی برای پوشش هزینه های برق با مشکل مواجه خواهند شد ، پیش بینی می شود رویداد های نصف کردن لایت کوین بر اشتیاق ماینرها برای استخراج تأثیر بگذارد . علاوه بر این ، قیمت لایت کوین ممکن است به طور قابل توجهی تحت تأثیر فرآیند نصف شدن قرار گیرد . به طور کلی ، اگر عرضه LTC کاهش یابد ، ارزش بازار افزایش می یابد یا برعکس .

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

چگونه لایت کوین استخراج کنیم؟

ماشین‌های استخراج ASIC که نرم‌افزار ماینینگ در آن‌ها از قبل نصب شده است ، می‌توانند برای استخراج لایت کوین استفاده شوند . برعکس ، اگر در حال استخراج با استفاده از واحد پردازش مرکزی ( CPU ) یا واحد پردازش گرافیکی ( GPU ) هستید ، با در نظر گرفتن امنیت ، برنامه خود را انتخاب کنید .

بدافزار می تواند در یک محصول نرم افزاری گنجانده شود . همچنین باید مواظب سایر فعالیت های مشکوک ، نیز باشید . پس از اینکه روی تجهیزات ماینینگ خود مستقر شدید ، باید انتخاب کنید که آیا به تنهایی یا در استخر استخراج خواهید کرد

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

چگونه لایت کوین بخریم و ذخیره کنیم؟

اگر قصد دارید لایت کوین را از صرافی هایی مانند کوین بیس یا بایننس بخرید به جای استخراج آن، باید یک حساب کاربری با صرافی دلخواه خود راه اندازی کنید. امنیت، هزینه ها و سهولت استفاده معیارهای مختلفی هستند که می توانید قبل از انتخاب صرافی اندازه گیری کنید.

پس از تأیید حساب شما، مقدار لایت کوین را که می خواهید بخرید ، تعیین کنید . صرافی ای که انتخاب می کنید روش خرید و گزینه های پرداخت پذیرفته شده ( مانند کارت بدهی / اعتباری ، انتقال بانکی ) را تعیین می کند . پس از در دسترس بودن وجوه ، لایت کوین را از منوی « خرید » انتخاب کنید.
مبلغی را که می خواهید بخرید وارد کنید و پیش نمایش تراکنش را بررسی کنید تا هزینه ها و مقدار لایت کوین دریافتی را ببینید . اگر از همه چیز راضی هستید ، معامله را تأیید کنید .

در نهایت ، ممکن است بخواهید برای ذخیره ارز دیجیتال خود به کیف پول های رمزنگاری شده نگاه کنید. بسیاری از سرمایه گذاران ارز دیجیتال خود را در صرافی که آن را خریداری کرده اند حفظ می کنند ، اما انتقال آن به کیف پول رمزنگاری امنیت بیشتری را فراهم می کند . به عنوان مثال ، شما همچنین می توانید کیف پول Litecoin را بر روی گوشی آیفون یا اندروید خود نصب کنید تا LTC خود را پیگیری کنید .

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC لایت کوین

چگونه لایت کوین را به اشتراک بگذاریم و درآمد کسب کنیم؟

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

در سال 2020 ، شبکه Litecoin PoS راه اندازی شد ، یک برداشت منحصر به فرد از پایگاه کد بیت کوین ، با عملکرد قابل توجه و پیشرفت های اجماع . اعتبار سنجی هایی که LTCP را شرط بندی می کنند باید سکه های بالغ شده را شرط بندی کنند زیرا این یک سیستم اثبات سهام است . به‌علاوه ، سکه‌ هایی که قرار است شرط‌بندی شوند باید در انواع آدرس / تراکنش‌ های سازگار باشند .

برای شروع به شرط بندی سکه های خود، به یک کیف پول با مقداری LTC و همچنین یک حساب شبکه نیاز دارید – که همه آن ها رایگان هستند ! شما می توانید سکه های خود را با قرار دادن آنها در یک استخر در صرافی هایی که خدمات شرط بندی ارائه می دهند ، شرط بندی کنید . در نتیجه، می‌ توانید بلاک ‌ها را اعتبارسنجی کنید و لایت کوین تازه ایجاد شده را کسب کنید.

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC   لایت کوین

آیا باید لایت کوین بخرید؟

لایت کوین ممکن است در حال حاضر برترین ارز دیجیتال نباشد ، اما همیشه پیشرفت ‌های تکنولوژیکی قابل توجهی را نشان داده است که آن را به یک سرمایه‌گذاری بادوام تبدیل کرده است .
سرمایه گذاری هوشمند پروژه ای است که به نوآوری و تکامل ادامه می دهد. اما، مثل همیشه، لطفا مراقب باشید، و شما باید سعی و کوشش خود را انجام دهید و هرگز بیش از آنچه که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

 

 

صفحه نخست

 

تولید محتوا چینود

 

تبلیغات چینود پلاس

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها