استخر استخراج چیست

استخر استخراج چیست

به نام خدا

 

استخر استخراج چیست : (Mining Pool )

گفته می شود در دنیای ارز دیجیتال ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال دارای مراحل مختلفی می باشند، و از انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر گرفته تا خرید دستگاه و تجهیزات، آماده‌سازی آنها و در نهایت انتخاب استخر استخراج یا همان (Mining Pool) حالا سوال اینجاست که این استخر و استخراج چیست و چرا ماینرها به استخرهای استخراج وصل می‌شوند . با اکوایزر همراه باشید تا جواب سوال و سوال هایتان را در این زمینه در یافت کنید .

 

درباره استخر استخراج بدانید :

می توان گفت  محلی مجازی می باشد که جامعه‌ای از ماینرها هر کدام قدرت پردازشی دستگاه‌های خود را در آنجا با یکدیگر ادغام می‌کنند تا شانس خود را برای سودآوری در ماینینگ افزایش دهند. همچنین باید بدانید که ماینرها قدرت پردازشی خود را در آن  متمرکز می‌کنند. حالا برای درک بهتر استخر استخراج، لازم است بیشتردرباره فرایند ماینینگ بدانید. در فرایند ماینینگ، ماینرها تراکنش‌ها را در بسته‌هایی به نام (بلاک Block )قرار می‌دهند. برای اتصال یک بلاک به بلاک چین، ماینرها باید با حدس زدن اعداد و حل معادلات ریاضی، جواب معادله یا همان هش بلاک را بدست بیاورند.و این کار مستلزم داشتن قدرت پردازش سخت‌افزاری و مصرف برق است.

 

اکوایزر

 

(نکته قابل توجه هدف ماینینگ این است که شبکه را امن نگه دارد و از حملات به آن جلوگیری کند. در نهایت برای اینکه انگیزه کار برای ماینینگ وجود داشته باشد، هر ماینری که زودتر از بقیه به جواب معادله برسد، پاداش می‌گیرد که به آن پاداش بلاک( Block Reward) هم می‌گویند. به طور مثال پاداش بلاک فعلی بیت کوین، ۱۲.۵ واحد بیت کوین است که هر ده دقیقه تولید و به ماینرها تعلق می‌گیرد )

 

غول های ثروتمند در ماینینگ :

درباره ماهای اولیه ظهور بیت کوین این چنین می گویند که ماینرها به صورت مستقیم در کار ماینینگ شرکت می‌کردند و استخر استخراجی وجود نداشت. اما اکنون از آنجایی که استخراج یک فرایند رقابتی شده است و امروزه غول‌های ثروتمند وارد حوزه ماینینگ شده‌اند، ماینرهای کوچک دنیا نمی‌توانند با فارم‌های چند ده هزار دستگاهی رقابت کنند و مستقیما به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازند.

 

اکوایزر

 

پس در نظر بگیرید که یکی از مهمترین عامل در پیوستن یک ماینر به یک استخر استخراج، بالاتر رفتن شانس سوددهی اوست. باید بدانید که ماینرهای کوچک، قدرت پردازش خود را در اختیار یک استخر قرار می‌دهد و استخر استخراج به نوعی ازطرف نمایندگی همه است ، و در فرایند ماینینگ شرکت می‌کند و در نهایت پاداش استخراج را بدست می‌آورد و نسبت به قدرت هر ماینر آن را بین ماینرها تقسیم می‌کند. بنابراین پس از آنکه ماینر وارد آن می‌شود، در واقع توان پردازشی‌اش را به توان پردازشی دیگر اعضای استخر اضافه می‌کند و همه آن‌ها یک ماینر واحد را تشکیل می‌دهند ، و اینگونه روند استخراج ارز دیجیتال سریع‌تر، راحت‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود.

اکووایزر :  شبکه انتقال چیست

 

اکوایزر

اهمیت عضویت در یک استخر استخراج چیست :

گفته می شود در سال های اخیر که با افزایش روز افزون محبوبیت بیت کوین روبرو هستیم ، افراد زیادی به دنبال بدست آوردن این رمزارز هستند. چرا که یکی از روش‌های کسب بیت کوین، استخراج است. با افزایش تعداد استخراج‌کنندگان بیت کوین، سختی شبکه نیز افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه کار استخراج سخت‌تر می‌شود. (نکته قابل توجه از طرف تجربه گران در این زمینه این است که در حال حاضر این کار به صورت انفرادی چندان سودآور نیست و در صورت نداشتن قدرت هش کافی، ماینر شما هیچ شانسی برای به‌دست آوردن پاداش نخواهد داشت پس پیوستن به آن یکی از روش‌های افزایش سودآوری است )

 

مزایا و معایب پیوستن  :

در هر کار و معامله ای شرط اول فکر کردن به سود و زیان آن است که خب در دنیای ارز دیجیتال ریسک اولین قدم است که همگی به آن آگاه هستیم .

 

اکوایزر

 

مزایا : می توان گفت پیوستن به یک استخر استخراج به شما کمک می‌کند تا از قدرت هش دیگر اعضای شبکه برای رسیدن به پاداش استفاده کنید و همچنین خودتان هم قدرت هش دستگاه‌ خود را با سایرین به اشتراک بگذارید ، که این کار استخر می‌تواند هش‌ بیشتری تولید کند و در نتیجه شانس دریافت پاداش کل اعضا بالا می‌رود. از دیگر مزایای آن گفته می شود هرچند این درآمد در مقایسه با زمانی که خودتان بیت کوین را استخراج می‌کنید بسیار کم است، اما در عوض تضمین‌شده و همیشگی ا‌ست. (از مزیت‌های عضویت در یک همچین جایی، کاهش قابل توجه این هزینه‌هاست )

اکوایزر

 

معایب : درباره معایب باید بدانید به عنوان مثال افراد با پیوستن به  رمزارز، بخشی از استقلال خود را در فرآیند استخراج از دست می‌دهند. این افراد در اغلب موارد محدود به شرایطی هستند که  برای استخراج‌کنندگان خود تعیین می‌کند. می گویند به گزارشی ، تعداد کمی از استخرهای بیت کوین مانند ( AntPool، Poolin و F2Pool ) بر فرآیند ماینینگ بیت کوین مسلط هستند. هرچند بسیاری از استخرها تلاش می‌کنند تا غیرمتمرکز باشند اما در عمل تعداد کمی از آنها موفق ‌شده‌اند آزادی عمل مناسبی را در اختیار استخراج‌کنندگان قرار دهند.

صفحه نخست 

تولید محتوا تیم چینود

اکووایزر :  آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها