نقشه راه اقتصاد کلان(دوره بینش مالی)

نقشه راه اقتصاد کلان
به نام خدا

نقشه راه اقتصاد کلان(دوره بینش مالی)

اکو وایزر

یک سوال مهم:

اگر به صورت ناگهانی مبلغ 1میلیارد تومان به شما ارث برسد با آن پول چه کار می‌کنید؟
چطور آن را بکار میگیرید که تمام مشکلات شما را حل کند؟
آیا آنرا خرج تفریحات خود می‌کنید یا آنرا در بازار کسب و کاری که خود دارید و یا کسب و کاری که فامیل و آشنایان به شما معرفی می‌کنند سرمایه گذاری می‌کنید؟
آیا در بازار های مالی سرمایه گذاری می‌کنید؟
پاسخ به این سوال نیازمند داشتن یک برنامه مالی و دانش مدریت سرمایه شخصی و حرفه ای است تا بتواند مشابه یک دوست و یا یک مشاور و متخصص حرفه ای به شما کمک کند تا تصمیم‌های صحیح و راضی کننده ای برای سرنوشت مالی خود بگیرید.
ما قصد داریم در طی یک برنامه 7 روزه بینشی را به شما هدیه بدهیم که بخوبی بتوانید ماهیت پول را بشناسید، انرا درک کنید و بدانید چگونه با آن رفتار کنید به طوری که بتواند به خوبی برای شما کار کند و شما را از هر نیاز مالی آزاد سازد.
پس با ما همراه باشید!!!
روز اول از دوره 7روزه

با پول خود چه کاری انجام دهم:

پول ماهیت بسیار جالبی دارد اگر آنرا به خوبی درک کنید میتواند شما را به هر خواسته مالی که دارید برساند ولی اگر نسبت به آن بی تفاوت باشید از جیبتان فرار میکند.
برای بعضی ها پول حیاتی و ضروری است و بعضی های دیگر چنان عطش پول دارند که خود و خانواده خود را نابود می‌کنند. عده ای هم هستند که حاضرند کل چیزهای با ارزش خود را فدا کنند تا به پول برسند. چیز هایی مثل سلامتی جسمی و روحی، زمان، خانواده، ارزش های شخصی و گاهی هم شرافتشان را می دهند. پول در معنی اصلی خود یعنی قدرت. همه ما دیده‌ایم که پول چگونه میتواند چیز های را به وجود اورد و یا نابود کند. می تواند به عنوان یک هدیه استفاده شود و یا به شکل یک اسلحه به کار برده شود. حتی بعضی ها بخاطر پول ازدواج می‌کنند ولی بعد ها متوجه می‌شوند اصل ماجرا چیست.

اکو وایزر

پول چیست :

اما واقعا پول چیست؟ مسلما چیزی نیست که ما دنبالش هستیم. چیزی که در واقع ما می‌خواهیم احساسات، عواطف و چیزهایی‌ست که فکر میکنیم پول می تواند برایمان به وجود آورد مثل احساس قدرت، آزادی، امنیت و کمک به کسانی که دوستشان داریم و کسانی که نیازمند هستند و در نهایت داشتن حق انتخاب و احساس زنده بودن.
در واقع چیزی که قطعی است این است که پول یک ابزار و راهی ست که با آن میتوانیم رویاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم.

ولی اگر به اندازه کافی از آن نداشته باشیم اصلا این طور فکر نخواهیم کرد. همه ما میدانیم که این جمله واقعیت دارد: یا از پول استفاده میکنی یا او از تو استفاده خواهد کرد. یا روی پول تسلط پیدا میکنی یا بر عکس پول ارباب شما خواهد شد و شما را به هر راهی که دوست داشته باشد می برد.

اکووایزر :  مدیریت ریسک در سرمایه گذاری

اکو وایزر

تسلط برپول :

یکی از بهترین راه ها برای تسلط بر پول و تغییر زندگی مالی پیدا کردن آدم هایی است که قبلا بر آن مسلط شده اند و آلگو برداری از روش مدریت سرمایه و ریسک آنهاست.
پس در قدم اول باید یک سیستم حرفه ای مدریت سرمایه داشته باشیم که ما را در گذر زمان به آزادی و استقلال مالی برساند. در ادامه در مورد آن به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

⦁ سیستم مدریت سرمایه حرفه ای
قبل از انکه به صورت جامع و کامل به مبحث مدریت سرمایه ورود کنیم از شما میخواهم 3 تا ظرف یا سبد در جلو خود بزارید
و روی هر کدام یک اسم بنویسید.
⦁ ظرف امنیت 2) ظرف رشد 3) ظرف رویا
حال به یک سوال مهم پاسخ دهید.
هشدار: این سوال می تواند حال و آینده شما را تغییر دهد!!!
سوال مهم: زندگی شما چقدر می ارزد؟؟؟
البته هدف ما از مطرح کردن این سوال این است که ارزش دارایی های مالی خود را به خوبی بدانید تا بتوانید به بهترین شکل آنرا مدریت کنید.
باز هم تاکید می کنم پاسخ به این سوال بسیار حیاتی است زیرا به ما کمک میکند تا دید و بینش دقیق تری نسبت به زندگی خود پیدا کنیم. حال شروع می کنیم به دسته بندی زندگی مالی خود.

زندگی شما چقد می ارزد :

فرض کنید کل زندگی و دارایی شما 1 میلیارد تومان می ارزد یعنی اگر امروز کل دارایی های خود را نقد کنید به این مبلغ پول در حساب بانکی خود می رسید.
خوب حالا این پول را به دو قسمت تقسیم میکنیم 70 درصد آنرا در ظرف امنیت و 30 درصد آنرا در ظرف رشد که قبلا جلو خود قرار داده بودید. پس روی ظرف امنیت خود عدد 70 و روی ظرف رشد عدد 30 و ظرف رویا عدد صفر را بنویسید. حال یک برگه کاغذ بیاورد و آنرا به چند قسمت تقسیم کنید و سپس روی هر قسمت کلمات زیر را بنویسید
مسکن، سپرده بانکی یا صندوق درامد ثابت، طلا و سکه،خودرو، کسب و کار شخصی، بورس داخلی، بورس بین المللی(فارکس)، ارزهای دیجیتال، مسافرت و تفریحات.
خب حالا در ظرف امنیت خود برگه های مسکن، سکه و طلا و سپرده بانکی یا صندوق درامد ثابت را قرار دهید و همچنین در ظرف رشد خود برگه های کسب و کار شخصی، بورس داخلی، بورس بین المللی(فارکس)، ارزهای دیجیتال بیاندازید و در نهایت برگه مسافرت و تفریحات را در ظرف رویا خود بگذارید.

درصدی از دارایی :

در واقع ان چیزی که هدف ما بود این است که شما بدانید باید همیشه 70 درصد از کل دارایی هی خود را در ظرف امنیت خود قرار داده یعنی اگر دارایی های شما 1 میلیارد تومان است باید 700 میلیون آنرا در ظرف امنیت خود و 300 میلیون باقی مانده را نیز در ظرف رشد خود قرار می دهیم. این به این معناست که ابتدا قبل از هر کاری باید از دارایی های خود محافظت کنیم تا همیشه بتوانیم در بازی رشد مالی باقی بمانیم زیرا دارایی های ما حکم سرباز های ما را در این بازی دارند.
اگر خوب به ظرف رشد خود نگاه کنید میبینید کلماتی که در آن قرار دادید هر کدام بیانگر یک بازار و یک بنگاه اقتصادیست که می‌تواند برای شما پول تولید کند و چون ذات این بازار ها ریسکی است نیاز دارد کل سرمایه خود را وارد نکنیم به همین خاطر ما فقط 30 درصد از داراریی های خود را به این ظرف اختصاص می دهیم. اما برای ایجاد پول به مهارت هم نیاز داریم که ما در طی این برنامه 30 روزه به خوبی شمارا با این بازار ها آشنا می‌کینم.
اما قبل از اینکه به توضیح اقتصاد و بازارها بپردازیم باید بدانید فعلا ظرف رویای شما خالیست اما نگران نباشید در آینده به سراغ این ظرف نیز خواهیم آمد.
اما در ابتدا باید بدانیم پول چگونه به وجود میاد و چه طوری گردش میکند!!!
روز دوم
گردش مالی

اکووایزر :  اقتصاد خرد چیست !؟ بخش 2

اکو وایزر

پول در اقتصاد چگونه جابجا می‌شود :

این چرخه ای که مشاهده میکنید بیانگر یک اصل بسیار مهم در دنیای اقتصاد است و آن هم چیزی نیست جز تعادل تا زمانی که این تعادل حفظ میشود همه چیز عالیست و طبق نقشه پیش می رود. اما اگر این تعادل بر هم بریزد چه؟ ان وقت چه میشود؟
خب در اینجاست که پای دو نهاد میاد وسط دولت و بانک مرکزی و شروع می کنند به نقشه کشیدن و اجرا سیاست ها پولی و مالی خود برای اینکه دو باره تعادل را به این سیستم برگردانند.
دولت و بانک مرکزی برای اجرای سیاست های خود نیاز به بررسی و استفاده از یکسری شاخص و ابزار مهم مانند نقدینگی و پایه پولی، نرخ تورم، نرخ رشد اقتصادی، نرخ بهره بانکی و… دارد که در ادامه به توضیح انها خواهیم پرداخت

⦁ نقدینگی و پایه پولی
⦁ تورم
⦁ نرخ رشد اقتصادی
⦁ بهره بانکی
روز سوم
انواع سیاست های پولی و مالی و تاثیر آنها در اقتصاد
⦁ سیاست های انبساطی
⦁ سیاست های انقباضی
بررسی بودجه 1401 و برنامه ریزی مالی ما
روز چهارم
انواع بازار های مالی
⦁ بازار دلار و ارز
⦁ بازار طلا و سکه
⦁ بازار خودرو
⦁ بازار مسکن
روز پنجم
⦁ بازار بورس اوراق بهادارروز ششم
⦁ بازار فارکس
روز هفتم
⦁ بازار ارز های دیجیتال

صفحه نخست

 

تبلیغات چینود پلاس
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندس مجتبی نجاتی
مهندس مجتبی نجاتی
1 سال قبل

سلام بسیار جالب و کارامد بببود